3.8 C
Warszawa
niedziela, 29 grudnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Biedronka ogłosiła laureata zwycięskich grafik w konkursie „Piórko 2018”

Biedronka, największa sieć handlowa w Polsce, znana jest ze swojej działalności CSR-owej. Jedną z bardziej rozpoznawalnych i cenionych akcji jest konkurs „Piórko.

Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, organizowany przez sieć od 2015 r. Właśnie poznaliśmy nazwisko zwycięzcy czwartej edycji, w kategorii „Ilustracje”. Prace Marcina Macięgi zilustrują opowiadanie do bajki o małym Saju. Laureat otrzymał od Biedronki 100 tys. zł.

Do tegorocznego konkursu „Piórko” napłynęło blisko 600 kompletów prac. Jednak to ilustracje Marcina Macięgi jednogłośnie urzekły członków jury:

– Czwarta edycja konkursu „Piórko” cieszyła się równie dużym zainteresowaniem wśród debiutujących autorów tekstów oraz ilustracji jak poprzednie. Otrzymaliśmy wiele ciekawych prac, które wyróżniały się kompozycją, barwą, czy sposobem ujęcia tematu. Za najlepsze uznaliśmy ilustracje Marcina Macięgi i to jemu przekazujemy nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Jesteśmy przekonani, że pozwoli ona laureatowi dalej odważnie realizować pasje związane z grafiką – mówi Anetta Jaworska Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Laureat zwycięskich grafi k w konkursie Piórko 2018, Marcin Macięga

fot.Laureat zwycięskich grafi k w konkursie Piórko 2018, Marcin Macięga

Nową książkę „Piórko”, skierowaną do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, będzie można kupić w listopadzie br. w sklepach Biedronka. Do tej pory, w ramach konkursu, ukazały się trzy książki sieci: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Wszystkie zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy. Konkurs „Piórko” został zorganizowany po raz pierwszy w 2015 r. przez sieć Biedronka w odpowiedzi na postępujący spadek czytelnictwa oraz malejące zainteresowanie książkami wśród najmłodszych odbiorców. Projekt ma także na celu wspieranie debiutujących pisarzy oraz ilustratorów.

Kim jest Marcin Macięga, autor zwycięskich grafik?

Marcin Macięga mieszka i pracuje w Krakowie. Na co dzień zajmuje się brandingiem oraz projektowaniem graficznym. Jak sam podkreśla, jest także miłośnikiem starych znaków graficznych oraz entuzjastą dobrej typografii. W wolnych chwilach rozwija swój warsztat poprzez eksperymentowanie z formą i rysunkiem. Prywatnie amator muzyki, miłośnik brzmienia płynącego ze starych syntezatorów oraz fan gier komputerowych. Sam o sobie mówi: „nałogowy kolekcjoner czapek z daszkiem”.

Konkurs „Piórko” to dla młodych twórców doskonała okazja, żeby sprawdzić swoje możliwości. Do udziału w konkursie zachęca pan Marcin:

– Przede wszystkim to super zabawa, popracować z fajnym opowiadaniem i domalować do historii własne interpretacje. No i oczywiście, to ogromna szansa dla młodych ilustratorów, aby móc w końcu wziąć do ręki książkę z własnymi ilustracjami – przekonuje autor grafik. Nową książkę tegorocznej edycji „Piórko” będzie można kupić w listopadzie br. Mali czytelnicy pokochali jej wcześniejsze odsłony, z pewnością będzie tak i tym razem.

Marcin Macięga, którego prace zilustrują opowieść o Saju, przekonuje o edukacyjnym wpływie literatury na odbiorców:

– Myślę, że książka to najlepsza rzecz, jaką można komuś podarować. Ponadczasowy, wartościowy prezent, do którego fajnie wrócić w każdym wieku. Zdradza też, że pierwszy zakupiony egzemplarz przekaże narzeczonej, która zachęciła go do udziału w konkursie, a kilka kolejnych maluchom z najbliższej rodziny.

Bajka o małym Saju

Marcin Macięga przygotowywał ilustracje do opowieści stworzonej przez laureatkę w kategorii „Tekst”, Magdalenę Wiśniewską. Jej nazwisko sieć Biedronka ogłosiła w czerwcu br. Bohaterem opowieści jest mały chłopiec Saj, mieszkający wraz z rodzicami i starszą siostrą Priją w indyjskiej wiosce, na granicy dżungli. Za oknem pokoju Saja rośnie drzewo granatu, od którego to zaczyna się niezwykła opowieść nakreślona przez zwyciężczynię.

pk

Najnowsze