5.7 C
Warszawa
wtorek, 5 listopada 2024

Koniecznie przeczytaj

Klienci książki piszą

5 edycja “Piórka”

Popularna sieć dyskontów ruszyła z jubileuszową edycją konkursu literackiego „Piórko”. Już piąty rok z rzędu Biedronka szuka zdolnych pisarzy i ilustratorów, dając im szansę na wygranie 100 tys. zł i debiut marzeń. Prace literackie w pierwszym etapie konkursu można zgłaszać do 26 lutego.

„Piórko” to wyjątkowy konkurs, który zwycięzcom gwarantuje nie tylko bardzo atrakcyjną nagrodę pieniężną, ale też dotarcie do ogromnej liczby odbiorców. Książka dla dzieci, która zostanie wydana na bazie tekstu i ilustracji laureatów tegorocznej edycji trafi bowiem na półki blisko 3 tys. sklepów Biedronki w całej Polsce. Nie dziwi więc, że swoich sił w dotychczasowych edycjach konkursu próbowało tak wiele osób.

piórko– 18 tys. nadesłanych ilustracji i tekstów, 130 tys. sprzedanych egzemplarzy książek, 800 tys. zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu Piórko. Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody. Czy w tym roku będzie podobnie? Przekonamy się za kilka miesięcy. Na razie trwa pierwszy etap „Piórka 2019”, podczas którego do 26 lutego uczestnicy mogą nadsyłać teksty dla dzieci w wieku 4-10 lat poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl Każdy debiutujący twórca może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 do 60 tys. znaków. Organizatorzy czekają na zaskakujące, nieszablonowe, wciągające historie, które zachwycą małych czytelników. Co ważne, w konkursie mogą próbować swoich sił także ci, którzy uczestniczyli w jego poprzednich edycjach, ale nie zostali laureatami.

W drugim etapie wyłonione zostaną najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst. Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie 2019 r. Przypomnijmy, Biedronka organizuje konkurs „Piórko” od 2015 r. W ten sposób propaguje czytelnictwo wśród najmłodszych i wspiera początkujących pisarzy i ilustratorów. W gronie jurorów oceniających konkursowe prace zasiadają wybitne postaci zajmujące się tworzeniem i popularyzacją tekstów oraz ilustracji dla dzieci, m.in. Bohdan Butenko – ilustrator książek dla dzieci, Renata Piątkowska – autorka bestsellerowych książek dla dzieci i Rafał Witek – autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci. Do tej pory w ramach konkursu Biedronka wydała 4 książki dla najmłodszych: „Szary domek”, „Córkę bajarza”, „Nieustraszonego Stracha na Wróble” oraz „Małego Saja i wielką przygodę”.

 

Najnowsze