Co więcej, prawie 63 proc. z nich doświadczyło problemów z tym związanych*
– Z naszych wywiadów z przedsiębiorcami wynika, że wielu z nich nie wie, jak zweryfikować swoich kontrahentów. Sprawia to, że nie są oni w stanie monitorować swoich relacji biznesowych i zniwelować ryzyka nieudanych transakcji – mówi Paweł Tomala prezes Faktorii.
fot. Paweł Tomala – prezes Faktorii
Obecnie dbałość o bezpieczeństwo w biznesie jest znacznie bardziej skomplikowana niż kilka lat temu. Duża część umów i transakcji jest nawiązywanych online, co sprawia, że przedsiębiorcy nie są w stanie dobrze poznać swoich odbiorców. Czy da się przed tym uchronić? – Najbardziej skutecznym sposobem ograniczania nieudanych transakcji (braku zapłat, odsetek czy kosztów windykacji) jest sprawdzanie wiarygodności kontrahenta. – mówi Paweł Tomala z Faktorii.
Produkt współtworzony
Faktoria, działająca pod skrzydłami Nest Banku, jest jedną z pierwszych firm na rynku, które projektują swoje produkty poprzez warsztaty współtworzenia realizowane z mikroprzedsiębiorcami z różnych regionów Polski.
– Podczas ostatnich warsztatów 7 na 13 pomysłów opracowanych przez klientów wskazywało, że widzą dużą potrzebę narzędzia, które pomogłoby im pracować nad budowaniem bezpiecznych relacji biznesowych. Tak powstała usługa Bezpieczny Kontrahent, umożliwiająca zweryfikowanie kontrahentów – mówi Paweł Tomala
Możliwość weryfikacji
Bezpieczny Kontrahent umożliwia przedsiębiorcy sprawdzenie swojego aktualnego bądź potencjalnego kontrahenta. Może on dokonać weryfikacji lub wygenerować szczegółowy raport o jego działalności, pozwalający zweryfikować firmę pod kątem chociażby jej moralności płatniczej. Pozwala uniknąć współpracy z niewypłacalnymi firmami. Jest również możliwość otrzymania opisu analityka dołączonego do szczegółowego raportu. Co ważne, opłata za usługę jest jednorazowa. Trwa również promocja, gdzie można bezpłatnie zweryfikować trzech kontrahentów.
* Badanie zrealizowane w dniach 21.09-03.10.2018 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1030 ankiet z osobami prowadzącymi mikro i małe przedsiębiorstwa.