1.7 C
Warszawa
wtorek, 6 grudnia 2022

Koniecznie przeczytaj

Ministerstwo Infrastruktury

Minus tygodnia

Od listopada 2018 r. system e-myta viaTOLL zarządzany jest, decyzją ministra infrastruktury, przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Zamieszanie przy zmianie operatora systemu spowodowało, że od 2017 r. żadne nowe drogi nie zostały włączone do sieci dróg płatnych dla samochodów ciężarowych! Instytut Staszica wskazuje, że każdy 1 km dróg dodanych do viaTOLL to 0,5 mln zł rocznie przychodu Krajowego Funduszu Drogowego, który finansuje inwestycje infrastrukturalne. Od czasu zaniechania pierwotnych planów związanych z rozwojem systemu strata skarbu państwa to, bagatela, miliard zł. Choć pieniądze te dosłownie leżą na ulicy, to rząd zamiast rozszerzyć e-myto rozważa podniesienie opłaty paliwowej.

Autor

Najnowsze