19.4 C
Warszawa
niedziela, 26 czerwca 2022

Koniecznie przeczytaj

Prawdziwi przyjaciele w dobie pandemii

Pandemia pokazała, że Polacy chcą i potrafią pomagać. Ruszyła fala wsparcia ze strony firm – i tych małych, i tych większych.

Właśnie ukazała się 44. edycja kwartalnego Raportu CSR, poświęcona w całości działaniom z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście koronawirusa. Fundacja „Teraz Polska” jest jednym z patronów tego wydawnictwa.

Raport CSR, ukazujący się jako dodatek do „Gazety Finansowej”, liczy sobie ponad dziesięć lat. Fundacja „Teraz Polska” współpracuje z nim niemal od samego początku – promowanie społecznej działalności polskich przedsiębiorców to ważny element naszej aktywności. Tak samo, jak zachęta, by inspirować się takimi działaniami.

Laureatami najnowszej edycji zostały dwie znane i cenione marki – obie mocno zaangażowane w pomoc w trakcie trwającego zagrożenia. Pierwsza to sieć franczyzowa Żabka. Na walkę z epidemią wygospodarowała blisko 9 mln zł, a pieniądze trafi ły na wsparcie instytucjom wskazanym przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych i pomoc dla szesnastu regionalnych szpitali zakaźnych. Dodać należy, że Żabka niedawno wprowadziła do sprzedaży maseczki ochronne, rezygnując z zysku.

Druga z firm to znany elektroniczny Huawei. Oprócz przekazania kilkudziesięciu tysięcy masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie polski oddział koncernu wdrożył specjalne zasady pracy, mające na celu minimalizację ryzyka zakażenia. Zorganizowano specjalny transport dla pracowników i wprowadzono stanowisko health managera, który codziennie sprawdza stan zdrowia określonej grupy pracowników. Huawei jest wielką firmą, lecz takie rozwiązania leżą w zasięgu możliwości również mniejszych, polskich przedsiębiorców. Warto naśladować.

Specjalne wyróżnienie Raportu CSR powędrowało do Caritas Polska. Organizacja zgromadziła dotąd ponad 20 mln zł w ramach kampanii „Pomoc dla Seniora” oraz „Wdzięczni Medykom”. Pieniądze są kierowane na pomoc dla osób starszych, bezdomnych oraz dla szpitali. Finansuje się z nich zakup niezbędnego wyposażenia polskich szpitali, w tym respiratorów.

Fali zachorowań Polacy przeciwstawili falę dobrych uczynków. Szczególnie trzeba docenić zaangażowanie biznesu w czasie, kiedy gospodarka dołuje, a Polsce i całemu światu grozi największe od dekad załamanie gospodarcze. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie – w czasach prosperity dobroczynność nie przychodzi trudno, ale w dobie walki o przetrwanie firm ma ona ogromne znaczenie. Pokazuje też, że nasze firmy, z których wiele jest laureatami konkursu „Teraz Polska”, doskonale rozumieją, czym jest CSR: partnerstwem na dobre i na złe, na lepsze i gorsze czasy. Możemy być z tego dumni.

Źródło: natemat.pl

Autor

Najnowsze