2.3 C
Warszawa
sobota, 28 listopada 2020

Jak przygotować nieruchomość premium na wynajem?

Koniecznie przeczytaj

Mimo wszystko jestem optymistką

Sektor handlowy odpowiada za blisko 15 proc. naszego PKB. Skutki drugiego lockdownu odczuje, więc każdy uczestnik rynku – mówi Magdalena Kowalewska Contry...

Capital Park inwestuje na Polskim Haku

Firma Capital Park planuje inwestycje na tzw. Polskim Haku w Gdańsku. Spółka zawarła przedwstępną umowę zakupu dwóch działek w Gdańsku o łącznej...

Pierwsze mieszkania z zielonym certyfikatem

Osiedle Riverview w Gdańsku firmy Vastint jest pierwszą inwestycją mieszkaniową w Polsce, która posiada certyfikat LEED Gold.

Ekologiczna Jutrzenka wyrośnie we Włochach

Tereny zielone ze strefami wypoczynku, przestrzeń do uprawiania jogi, place zabaw, siłownia plenerowa i szklarnie do uprawy warzyw, ziół i kwiatów. Takie...

Rynkiem odpornym na wszelkie tąpnięcia jest rynek dóbr luksusowych. Obejmuje on również nieruchomości. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem mieszkania w dobrej lokalizacji, możesz zarabiać na jego wynajmie nawet w trudnych czasach.

Aby mieszkanie przynosiło zyski, najpierw należy je odpowiednio przygotować. To szczególnie ważne, jeśli chcesz zaoferować nieruchomość o podwyższonym standardzie.

Premium, czyli jakość

Nieruchomości premium odznaczają się wysoką jakością, jednak są dostępne dla większego grona odbiorców niż te luksusowe. Często zapominamy, że o klasie premium decyduje nie tylko metraż czy wykończenie mieszkania, ale i jego lokalizacja. Pamiętać trzeba, że nieruchomość o podwyższonym standardzie zazwyczaj będzie się znajdowała w dużym mieście i to nie w każdej dzielnicy.

Myśląc o prestiżowych lokalizacjach, najczęściej mamy na myśli dzielnice zlokalizowane w ścisłym centrum miasta, ewentualnie dzielnice przyległe. Pod uwagę można wziąć także dalsze lokalizacje, ale pod warunkiem, że mówimy o okolicy z dobrą infrastrukturą, szkołami (również prywatnymi), siłowniami i restauracjami. Szukając odpowiedniej lokalizacji, możemy zainteresować się publikowanymi w mediach rankingami dzielnic.

Jeśli celujemy w premium, unikajmy wielkiej płyty. Prestiż będzie się zazwyczaj wiązał z lokalem w apartamentowcu lub odnowionej kamienicy. Zabytkowe klatki schodowe zdobione sztukaterią czy freskami i piękne fasady znajdują coraz więcej amatorów marzących o tym, aby zamieszkać w historycznych, wyremontowanych obiektach. Plusem będzie również parking podziemny lub przynajmniej miejsce parkingowe, a także miejsce na np. rowery. Jeśli w budynku znajduje się całodobowa ochrona, zwiększy to poczucie bezpieczeństwa i korzystnie wpłynie na komfort mieszkańców.

Zwróćmy jednak uwagę na szeroko pojęte otoczenie. Jeśli chcemy przyciągnąć zamożną klientelę, to musi się ona czuć „jak u siebie” – skrajne różnice majątkowe pomiędzy mieszkańcami mogą wywoływać dyskomfort. Klienci nieruchomości premium chętnie zamieszkują wśród osób podobnych do siebie.

Zadbaj o styl i funkcjonalność

Jeśli już kupiliśmy lub posiadamy mieszkanie w prestiżowej lokalizacji, warto zwrócić uwagę na jego wnętrze. Skoro szukamy klienta, który jest w stanie zapłacić więcej za wynajem, to trzeba zapewnić mu odpowiedni prestiż. Duża przestrzeń odgrywa w takich apartamentach bardzo ważną rolę. Bardzo mile widziane są również antresole oraz wysokie kondygnacje.

Poza podstawowym wyposażeniem powinniśmy pomyśleć o dodatkowych udogodnieniach, które dodadzą prestiżu i komfortu. Na sporej przestrzeni możemy rozważyć zaprojektowanie np. sauny, osobnej kuchni, garderoby, a jeżeli jest taka możliwość, to nawet kominka.

Materiały wykończeniowe powinny być wysokiej jakości. W przypadku apartamentów klasy premium nie muszą być to rozwiązania najdroższe, ale też nie możemy wywoływać wrażenia, że mieszkanie wykończyliśmy najniższym kosztem.

Chcąc dodać nieruchomości wyjątkowego charakteru, pomyślmy o ciekawych dodatkach – lampach lub ozdobach, których nie znajdzie się w tanich mieszkaniach. Nie zaszkodzą również grafiki, zdjęcia czy obrazy na ścianach. Dobrze, jeśli tematycznie nawiązują do miejsca (np. urbanizmu, morza, starej architektury). Utrzymanie mieszkania w jednym, konkretnym stylu, np. loftowym czy glamour bardzo dobrze sprawdza się w odbiorze wnętrza jako całości.

Pamiętać należy także o umeblowaniu. Tu również powinniśmy postawić raczej na meble nowe, no chyba że mamy jakiś ładny, funkcjonalny antyk, który chcemy wyeksponować. Skoro premium, to nie meble z popularnej sieci sklepów, a przynajmniej nie tylko. Meble muszą być wysokiej jakości i wpisywać się w aktualne trendy. Dobrym pomysłem może być wykonanie niektórych mebli na zamówienie.

Obecnie klienci najczęściej szukają mieszkania umeblowanego i w pełni wyposażonego, do którego od razu mogą się wprowadzić. Trzeba więc dopilnować, aby w szafie znajdowały się wieszaki, w garderobie deska do prasowania i suszarka do prania, a w komodzie zapasowa pościel.

Kuchnia również musi być kompletnie wyposażona. Poza standardem takim jak lodówka, kuchenka, piekarnik, czy zmywarka (tak, to dziś standard), a nawet mikrofala, powinny się w niej znaleźć zastawa, naczynia, garnki, noże, sztućce, szkło. W łazience dobrze, aby oprócz pralki i ręczników, znalazł się zapas środków czyszczących, mop, ścierki z mikrofibry, itp. W sypialni – łóżko, pościel, komoda lub szafa.

Jeden pokój warto przeznaczyć na gabinet. Dużo osób pracuje z domu i potrzebuje spokojnego, zamykanego miejsca do pracy. Oprócz biurka, lampki i krzesła, gabinet warto wyposażyć w szafkę na dokumenty, dodatkowy fotel, komodę i półki. Przyda się też rozkładana kanapa, dzięki czemu pokój łatwo będzie przetransformować np. w gościnną sypialnię.

W salonie umieścimy sofę, stolik, komodę, telewizor, stół i krzesła, o ile nie stoją one już w kuchni lub kuchnia nie jest połączona z salonem. Dobrze też postawić na tekstylia, takie jak dywan czy rolety, gdyż zwiększają przytulność wnętrza. Na każdym etapie pamiętajmy, by dać klientowi poczucie czegoś wyjątkowego – czegoś, co wykroczy poza skromny standard.

Dlaczego home staging się opłaca?

Aby mieszkanie przyniosło dochód, musimy w nie najpierw zainwestować, czyli ponieść pewne koszty. Jeśli chcemy zaoferować nieruchomość o podwyższonym standardzie, w większości przypadków konieczny będzie remont. Warto przy tym zdystansować się od swoich własnych gustów. Dobrze postawić na eleganckie i stonowane kolory, a ożywić je mocniejszymi, wysmakowanymi dodatkami.

Urządzając lokum klasy premium musimy cały czas mieć na myśli przyszłego klienta i przewidzieć jak najwięcej jego potrzeb. Można nawet stworzyć obraz takiej persony i zapisać w notatniku. Kto to jest, gdzie pracuje, czy ma rodzinę, jak żyje na co dzień? Najlepiej sporządzić kilka takich portretów, zaznaczyć ich cechy wspólne i pod te typy urządzać wnętrze.

Inwestycja w dobre jakościowo, trwałe materiały pozwoli na dłuższy okres ich użytkowania. Lokator nie będzie wówczas zgłaszał konieczności napraw, a my nie będziemy musieli wymieniać elementów wyposażenia po każdym najemcy.

Kolejną niezwykle istotną rzeczą są zdjęcia. Ludzie kupują oczami. Jeśli mieszkanie zwróci uwagę i spodoba się podczas przeglądania ofert w Internecie, to istnieje duża szansa, że najmujący będzie zdecydowany je wybrać. Żyjemy w kulturze obrazu i warto wziąć to pod uwagę. Dobrze sfotografowane wnętrze, duża ilość ładnych, wyraźnych zdjęć, to więcej niż połowa sukcesu! Najlepiej nie robić ich telefonem, tylko dobrą lustrzanką, a jeszcze lepiej zrobić tak jak my, gdy przygotowujemy mieszkania na wynajem dla naszych klientów, czyli zlecić taką sesję profesjonalnemu fotografowi.

Właściciele nieruchomości często nie mają czasu i odpowiedniej wiedzy, aby osobiście zająć się remontem i ogólnym przygotowaniem nieruchomości. Warto wtedy zwrócić się do firmy, która profesjonalnie zajmuje się home stagingiem oraz ma doświadczenie w przygotowaniu nieruchomości klasy premium na wynajem. Taka firma może poprowadzić inwestycję od A do Z, od wyboru odpowiedniego lokum, przez remont i home staging, włącznie z przygotowaniem atrakcyjnego ogłoszenia.

Ponadto możemy liczyć na oprowadzanie przyszłych najmujących w taki sposób, aby należycie wyeksponować atuty konkretnej nieruchomości. Podczas wizyty potencjalnych klientów warto zadbać o miłą atmosferę. Poza kompetentną obsługą, pomóc w tym mogą również olejki zapachowe oraz odpowiednio dobrane tło muzyczne.

Oglądając nieruchomość, klient powinien poczuć się jak u siebie w przyszłości. Jeśli poczuje, że właśnie to jest jego miejsce na najbliższe lata, mieszkanie możemy uznać za wynajęte.

Dobra inwestycja zwraca się z zyskiem. Kwotę zainwestowaną w podniesienie standardu nieruchomości możemy w niedługim czasie odzyskać, a dochody, które mieszkanie premium będzie przynosić przez lata wynajmu mogą być naprawdę wysokie. Dlatego nie warto marnować potencjału atrakcyjnych nieruchomości poprzez niedoinwestowanie ich na samym początku.

Marta Bocheńska-Pachuta – ekspertka w zakresie home stagingu oraz wynajmu nieruchomości, Baransu.

Najnowsze

Ubezpieczenia grupowe

Jak budować poczucie bezpieczeństwa pracowników?

Fiskus na wojnie z kryptowalutami

Skarbówka będzie monitorować transakcje kryptowalutami

Ubezpieczenia oszczędnościowe – co warto wiedzieć?

Polisa na życie nie musi pełnić jedynie funkcji ochronnej

Pożyczka z żyrantem.Czy to się opłaca?

Czy to się opłaca?

Co dalej z cenami nieruchomości?

Czy wciąż warto lokować kapitał w mieszkania?