Ostatnie ponad dwa lata to czas nieustannych zmian na świecie. W ING Banku wykorzystujemy je jako inspirację do działań. Bazą jest dla nas bezpieczeństwo i oferta dostosowana do potrzeb – zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Siłę daje nam nasza kultura organizacyjna.
W trosce o pracowników dostosowaliśmy nasz system wynagrodzeń, benefity oraz świadczenia. Zainspirowani zmianami, przygotowaliśmy nowoczesną platformę edukacyjną, na której wykorzystujemy AI i zaawansowane analityki danych. Miejsce pracy nabrało dla nas nowego, szerszego znaczenia. Biura – z nowymi przestrzeniami – dopasowują się do naszych potrzeb.
Nasza kultura to nasza siła
– W ING każda osoba jest u nas mile widziana, taka, jaka jest – bez względu na wiek, płeć, pochodzenie, stopień sprawności czy inne przesłanki. W ING możesz realizować różne talenty i kompetencje. Badamy głos naszych pracowników i wdrażamy rozwiązania, które wspierają ich w codziennej pracy – mówi Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor HR w ING Banku Śląskim. – Nasze wartości są dla nas drogowskazem, słuchamy głosu pracowników i dbamy o otaczający nas świat. Kultura organizacyjna – to, jacy jesteśmy jako organizacja, co jest dla nas ważne – jest naszym znakiem rozpoznawczym. To daje nam siłę i poczucie wspólnoty w czasie dużych zmian i jest mocną podstawą do pracy w nowym modelu – podsumowuje.
Lubimy sprytne rozwiązania
Hasłem przewodnim tego roku jest praca hybrydowa. Aranżujemy przestrzeń zgodnie z najnowszymi trendami i indywidualnymi potrzebami pracowników. Inspirujemy się nową rzeczywistością i dopasowujemy funkcjonalność do nowego rytmu dnia. Tworzymy przestrzenie zarówno do pracy indywidualnej, zespołowej, jak i strefy relaksu i chillouty. Wykorzystujemy roślinność, która wycisza i zwiększa komfort akustyczny przestrzeni. – Organizujemy Dni Zdrowia, webinary i konsultacje dietetyczne, owocowe dni i co miesiąc zabieramy pracowników w kulinarną podróż dookoła Polski. Promujemy zdrowy tryb życia, aktywność sportową i proekologiczność. Wykorzystujemy m.in. instalację, która oczyszcza wodę z mycia rąk i wykorzystuje ją w spłuczkach toaletowych. Smart rozwiązania to to, co lubimy najbardziej – powiedziała Anna Golka, dyrektor Departamentu Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku.
Nowe podejście do uczenia się
Technologia wspiera i stymuluje również efektywne uczenie się w trakcie rozwiązywania codziennych problemów i adaptowania się do zmian. Jedną z kluczowych kompetencji przyszłości jest umiejętność uczenia się nowych rzeczy. – Do zaadresowania tej potrzeby wykorzystaliśmy mechanizm gamifikacji w grze. Dzięki niej pracownicy poznali nowe strategie uczenia się. Technologia jest ważna, jednak w centrum naszego zainteresowania jest człowiek w interakcji z innymi ludźmi. Kiedy współpracujemy, rozwiązujemy razem problemy, uczymy się od siebie nawzajem w sposób swobodny, niezwiązany z miejscem w strukturze i stanowiskiem, wtedy transfer wiedzy w praktykę i przyrost nowych umiejętności przebiega najsprawniej – podkreśla Dorota Bogowicz, Expert Lead II – Talent & Learning, Centre of Expertise.
W trosce o pracowników i nie tylko
– Dużo czasu poświęciliśmy na analizę sytuacji ekonomicznej i gospodarczej – zmian w przepisach podatkowych, rosnącej inflacji, presji wynagrodzeniowej i wyzwań rekrutacyjnych. Na tej podstawie na początku 2022 roku uruchomiliśmy akcję podwyżkową, która objęła wszystkich pracowników. Wdrożyliśmy także hybrydowy model pracy i wypłaciliśmy dodatek adaptacyjny. Przebudowaliśmy również naszą ofertę świadczeń dodatkowych oraz dostosowaliśmy programu Well beING do nowej rzeczywistości – podkreśla Aleksandra Gąsiorowska- -Mahmoudi, Performance & Reward Area Lead. – Od początku wybuchu konfliktu na Ukrainie uruchomiliśmy szereg działań pomocowych, w które zaangażowali się nasi pracownicy. Pomagamy pracownikom pochodzenia ukraińskiego, którzy wspierają swoje rodziny ewakuowane z Ukrainy, jak również pracowników, którzy przejęli pod swój dach uchodźców. W ramach pomocy oferujemy wsparcie finansowe i wolne dni płatne na wolontariat – dodaje.