Jak wynika z analizy stowarzyszenia Cosmetics Europe Polska zajmuje 6. miejsce pod względem sprzedaży kosmetyków i artykułów do pielęgnacji urody w Europie. Wartość sprzedaży tych produktów na polskim rynku wynosi blisko 3,8 mld euro.
Cosmetics Europe to europejskie stowarzyszenia, które reprezentuje ponad 4 tys. firm oraz narodowych stowarzyszeń działających w branży kosmetycznej.
Według analizy Stary Kontynent jest największym na świecie rynkiem produktów z kategorii higieny osobistej oraz dbałości o urodę klasyfikowanych jako Beauty & Personal Care. Jego wartość przekracza 76,5 mld euro.
W Polsce wartość sprzedaży kosmetyków i artykułów do pielęgnacji urody wynosi blisko 3,8 mld euro, co plasuje nasz kraj na 6. miejscu europejskiego rankingu, za zajmującymi pierwszą pozycję Niemcami (14 mld euro), Francją (11,5 mld euro), Wielką Brytanią (9,8 mld euro), Włochami (9,7 mld euro) i Hiszpanią (6,4 mld euro).
Źródło: PAP