0.1 C
Warszawa
piątek, 27 grudnia 2024

Hakerzy najczęściej podszywają się pod LinkedIn. Wysoko Google, Microsoft i WhatsApp [RAPORT]

Check Point Research opublikowało raport dot. marek, pod które w pierwszym kwartale bieżącego roku hakerzy najczęściej podszywali się w celu wyłudzenia od użytkowników danych osobowych i danych uwierzytelniających płatności.

W raporcie Q1 Brand Phishing Report po raz pierwszy w historii na czele rankingu znalazł się LinkedIn. Marka biznesowo-społecznościowego portalu była wykorzystywana w ponad połowie (52 proc.) wszystkich ataków phishingowych.

Kwartał wcześniej serwis ten zajął piąte miejsce w zestawieniu z zaledwie 8-proc. udziałem.

Na drugie miejsce spadł DHL (14 proc.), a na liście znalazła się jeszcze jedna firma przewozowa – FedEx, która przeskoczyła z siódmej pozycji na piątą (6 proc.).

W top 10 marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych w I kw. 2022 roku znalazły się:

1. LinkedIn (52 proc.)

2. DHL (14 proc.)

3. Google (7 proc.)

4. Microsoft (6 proc.)

5. FedEx (6 proc.)

6. WhatsApp (4 proc.)

7. Amazon (2 proc.)

8. Maersk (1 proc.)

9. AliExpress (0,8 proc.)

10. Apple (0,8 proc.)

Źródło: WM

FMC27news