„Obiektyw”, nagroda specjalna Agencji Informacyjnej, została przyznana po raz pierwszy podczas kongresu Welconomy Forum in Toruń.
Na uroczystej gali XXIX społeczno-gospodarczego kongresu Welconomy Forum in Toruń, wręczono nagrody Agencji Informacyjnej. „Obiektyw kulturalny” trafił w ręce Czesława Czaplińskiego – jednego z najlepszych polskich fotografików i dziennikarza, który w swoim dorobku ma zdjęcia najwybitniejszych ludzi świata, w tym największą kolekcję zdjęć znanych Polaków. Pracuje zarówno w Polsce jak i w USA.
Nagroda „Obiektyw Gospodarczy” Agencja Informacyjna przyznała Instytutowi Biznesu, który w tym roku obchodzi 10-lecie swojej działalności. Instytut zajmuje się pomaganiem przedsiębiorcom w trudnych sytuacjach, m.in. jeśli chodzi o zwiększenie efektywności, wydajności, restrukturyzację, kryzys czy upadłość. Sytuacja może też dotyczyć przedsiębiorstw „zdrowych”, które albo nagle zaczęły być źle zarządzane i wymagają wsparcia kapitałowego lub gdy zawiódł system legislacyjny, i w znaczny sposób zmienił ich możliwości funkcjonowania.
Instytut Biznesu zajmuje się szeroko rozumianym doradztwem. Eksperci organizacji przygotowują raporty, analizy i sprawozdania na zamówione tematy. Instytut Biznesu prezentuje też własne stanowiska, odnoszące się do wybranych zagadnień aktualnego życia gospodarczego. Bieżącą działalnością zajmuje się Prezydium Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu, wspierane przez Radę Naukową.
Agencja Informacyjna powstała pięć lat temu. Jej domeną jest kultura i gospodarka. Na portalu publikuje wywiady, opinie, stanowiska i analizy. Dużą popularnością cieszy się też dział „Liczby mówią”. Ponad to Agencja zajmuje się też tworzeniem serwisów prasowych i wiadomości na indywidualne zamówienia.
– Koncepcja działania Agencji Informacyjnej polega na oferowaniu usług w obszarach, na których występuje zapotrzebowanie na informacje – wyjaśnia Miłosz Manasterski, redaktor naczelny agencji. – Istotą agencji są depesze. Staramy się, aby były one rzetelne i kompetentne. W ten sposób budują swoją pozycję na rynku.
Agencja Informacyjna zatrudnia zespół profesjonalnych depeszowców. Współpracuje też ze znanymi dziennikarzami. Studenci dziennikarstwa, m.in. z Uniwersytetu Warszawskiego, odbywają w redakcji Agencji Informacyjnej praktyki zawodowe. Poza serwisem dostępnym na stronie agencja-infomacyjna.com, medium oferuje usługi dziennikarskie i materiały prasowe na zamówienie. Zajmuje się także rozpowszechnianiem informacji.
– Dziennikarze Agencji Informacyjnej na bieżąco uczestniczą w życiu publicznym, jako obserwatorzy rynku gospodarczego i świata kultury. To pozwala na wnikliwą analizę zjawisk w tym zakresie. Podjęcie decyzji o przyznaniu nagród Obiektyw Agencji Informacyjnej jest naturalną konsekwencją – tłumaczy Miłosz Manasterski.