11.2 C
Warszawa
sobota, 11 maja 2024

Koniecznie przeczytaj

Polregio wprowadza nowe udogodnienia w sprzedaży biletów i zaczyna współpracę z CPK

Największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce wprowadza nowe urządzenia do sprzedaży biletów. To stacjonarne videomaty, a także mobilne biletomaty. Z tego typu rozwiązań skorzystać mają już wkrótce tysiące pasażerów, zwłaszcza że dla Centralnego Portu Komunikacyjnego przewoźnik wdroży m.in. nowoczesne rozwiązania dla poprawy jakości usług dla podróżnych, a także właśnie nowy system sprzedaży biletów.  

Polregio intensyfikuje swoje innowacyjne działania. Na Trako, czyli największych targach kolejowych w naszej części Europy, przewoźnik zaprezentował właśnie nowe urządzenia do sprzedaży biletów.  

– Rozszerzamy ofertę handlową Polregio o nowe kanały sprzedaży z myślą o naszych pasażerach. Obecnie mamy ok. 120 kas stacjonarnych oraz ok. 90 biletomatów i 10 nowoczesnych videomatów, które w ramach pilotażu wprowadziliśmy jeszcze w październiku 2022 r. Do końca roku będziemy mieć ok. 30 videomatów oraz blisko 30 mobilnych biletomatów. Co ważne, videomaty są czynne całą dobę jak klasyczne biletomaty, a dodatkowo w godz. 6-22 umożliwiają zakup biletu jak u kasjera w okienku kasowych. Dla osób, które się spieszą, zakup biletu będzie możliwy bezpośrednio w pociągu, w naszym nowym biletomacie mobilnym – mówi Adam Pawlik, prezes zarządu Polregio.

Chodzi o dwa rodzaje videomatów stacjonarnych, w tym zupełnie nowy model przystosowany do działania na zewnątrz, a także nowy, mobilny biletomat, który będzie instalowany w pociągach Polregio. Nowe urządzenia umożliwiają zakup biletu na każdym etapie podróży – na zewnątrz dworca (videomat zewnętrzny), w jego wnętrzu (wewnętrzny – wprowadzony już w 2022 r. w ramach pilotażu), czy w pociągu Polregio (biletomat mobilny). Wprowadzenie aż trzech rodzajów urządzeń samoobsługowych pozwoli spółce na zmniejszenie kosztów sprzedaży biletów przy jednoczesnym zwiększeniu dostępności tego kanału sprzedaży. Videomaty łączą możliwości biletomatu z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej. To innowacyjne rozwiązanie technologiczne, które pozwala na kontakt wideo z konsultantem, tzw. e-kasjerem z call center.

Udział zdalnych kanałów sprzedaży w Polregio systematycznie rośnie i w drugim kwartale 2023 r. tę formę zakupu wybrało już 35 proc. podróżnych. Najnowsze doświadczenia Polregio w tym obszarze dostrzegła i doceniła spółka Centralny Port Komunikacyjny. Obie firmy, także podczas targów Trako, podpisały między sobą umowę o współpracy. Zakłada ona m.in. zacieśnienie kooperacji w ramach projektów CPK: Pasażerski Model Transportowy (PMT) i Horyzontalny Rozkład Jazdy (HRJ), dostarczając sobie nawzajem kolejnych danych, które są potrzebne do analizowania i prognozowania rozwoju ruchu pasażerskiego, co powinno przełożyć się bezpośrednio na efektywność przygotowywanych inwestycji, a także stanowić nową jakość w tworzeniu rozkładów jazdy, np. dogodnego dla pasażerów skomunikowania połączeń regionalnych, międzyregionalnych i dalekobieżnych. CPK i Polregio będą też współpracować w ramach tworzenia kompleksowego rozwiązania zapotrzebowania na tabor dla relacji międzyregionalnych (szybkich ekspresów regionalnych wykorzystujących nowe linie kolejowe) i ogólnopolskich przewozów w ramach Kolei Dużych Prędkości (pociągów dalekobieżnych). CPK i Polregio będą również promować transport kolejowy i wdrażać nowoczesne rozwiązania dla poprawy jakości usług dla pasażerów kolei – m.in. nowy system sprzedaży biletów.

Najnowsze