6.4 C
Warszawa
wtorek, 26 listopada 2024

Rozwój kadry zarządzającej

Z Tadeuszem Woźniakiem, dyrektorem Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska, rozmawia Justyna Szymańska. 

Co skłania kadrę zarządzającą do wzięcia udziału w szkoleniach? Przecież jest to grupa doskonale wykształcona.

To prawda, wielu Uczestników naszych szkoleń to ludzie sukcesu. Im wyżej są w hierarchii firmy, tym częściej czują potrzebę poznania i zgłębienia tematów z nowych obszarów, za które są lub będą odpowiedzialni. Ciągłe zmiany, rosnąca konkurencja i postęp technologiczny, rozwój nowych modeli biznesowych i konieczność zarządzania w organizacji wieloma pokoleniami pracowników sprawiają, że liderzy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. Wielu z nich poszerza swoją wiedzę, czytając książki czy artykuły. U nas poszukują przełożenia wiedzy na praktykę biznesową. Biorąc udział w warsztatach, mogą poznać nowe koncepcje czy narzędzia, przećwiczyć je w trakcie rozwiązywania case studies i przedyskutować w gronie innych uczestników pod okiem naszych ekspertów. To dla nich ogromna oszczędność czasu i unikalna wartość. Wychodzą z naszych zajęć z konkretnymi umiejętnościami, ale także pełni entuzjazmu i chęci wdrożenia poznanych narzędzi oraz rozwiązań.

W jakich obszarach top managerowie rozwijają lub powinni rozwijać swoje umiejętności?

Kadra zarządzająca powinna posiadać wiele umiejętności, obejmujące zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Bez umiejętności twardych trudno być profesjonalistą i budować wiarygodność w oczach pracowników. Większość przedsiębiorców i top managerów to z wykształcenia inżynierowie. Obejmując kluczowe stanowiska, powinni mieć wiedzę interdyscyplinarną w obszarach jak: strategia, finanse, marketing, organizacja, czy zarządzanie. Takie umiejętności przydają się w osiąganiu celów biznesowych. Z drugiej strony konieczne są umiejętności miękkie pozwalające skutecznie zarządzać najcenniejszym zasobem, jakim są ludzie. Dobra komunikacja, jasne wytyczne i umiejętność słuchania są istotne w efektywnym zarządzaniu zespołem. Szkolenia w tych obszarach przyczyniają się do poprawy jakości relacji między liderami a pracownikami oraz pracownikami na tym samym szczeblu. W rezultacie zespół pracuje sprawniej i osiąga lepsze wyniki.

Zapytałem rekruterów międzynarodowej firmy, które kompetencje decydują o sukcesie CEO. Według ich badań najlepsze wyniki osiągają managerowie, którzy mają wiedzę opartą na solidnym wykształceniu oraz bogatym doświadczeniu zawodowym, ale także posiadają właściwy styl przywództwa i myślenia, inteligencję emocjonalną oraz empatię. Ostatnie czynniki są niezwykle ważne, ale bez wiedzy i umiejętności trudno jest zbudować charyzmę.

Jak korzyści z rozwoju kadry zarządzającej przenoszą się na organizację?

Można powiedzieć, że w sposób kaskadowy. Wzrost efektywności i innowacyjności firm jest wynikiem lepiej przygotowanych managerów, którzy potrafią wykorzystać swoją wiedzę do strategicznego zarządzania firmą. Liderzy posiadający umiejętności komunikacyjne i przywódcze, są w stanie lepiej budować relacje wewnętrzne i motywować swoje zespoły. To prowadzi do wyższego zaangażowania pracowników, zmiany ich postaw oraz lepszych wyników operacyjnych. Kompetentni i innowacyjni managerowie przyczyniają się do zwiększenia atrakcyjności firmy jako miejsca pracy. Silna marka pracodawcy jest istotnym wyróżnikiem w wyścigu o zdolnych pracowników.

Na rynku jest bardzo szeroka oferta szkoleniowa. Czym wyróżnia się oferta FIG Polska?

Jesteśmy jedną z niewielu firm w Polsce, która zbudowała praktyczne programy szkoleniowe pod kątem potrzeb najwyższej kadry zarządzającej. Zakres merytoryczny naszych szkoleń obejmuje trzy kluczowe bloki tematyczne: strategiczny, finansowy i efektywność managera. Nasze zajęcia prowadzą wysokiej klasy eksperci, praktycy z bogatym doświadczeniem zawodowym w biznesie. Potrafią nie tylko z pasją przekazać wiedzę, ale również skutecznie angażować i aktywizować uczestników warsztatów. Nie bez kozery 95 proc. uczestników rekomenduje nasze programy!

            Materiał partnera

FMC27news