26.5 C
Warszawa
czwartek, 30 maja 2024

Najefektywniejsza strategia employer branding? Ta uwzględniająca zaangażowanych pracowników!

Mija właśnie rok od startu wyjątkowego projektu – Zespołu Ambasadorów Marki Intrum. Dziś to grupa licząca przeszło 50 pracowników, którzy działają na rzecz naszego brandu i jednocześnie budują swoje marki osobiste. O sukcesie employer brandingowej strategii, która uwzględnia również zaangażowanie pracowników, można mówić wtedy, gdy ci nie tylko zrobią coś dla pracodawcy, ale również będą mogli zyskać coś dla siebie…

Agnieszka Surowiec

Brand & Comms Director Market Poland, Intrum

Intrum, czyli pracownicy są najlepszą wizytówką naszej firmy

Wielu pracodawców ma ambicje, aby w ich firmach istniała „instytucja” Ambasadora, aby to pracownicy wzięli na siebie część „obowiązków” związanych z promocją brandu. Jednak przyniesie to zamierzone efekty tylko wtedy, gdy w firmie istnieją „naturalni Ambasadorzy”, czyli pracownicy, których nie trzeba zmuszać do żadnych employer brandingowych działań. Takie podejście przyjęliśmy w Intrum.

Zespół Ambasadorów Marki Intrum powstał pod koniec 2022 r., ale właściwie był „tylko” sformalizowaniem tego, co w naszej firmie miało miejsce od dłuższego czasu. Chodzi o zaangażowanie naszych pracowników, które przejawia się w wielu obszarach: wspieranie komunikacji zewnętrznej, dzielenie się w mediach doświadczeniem i ekspercką wiedzą, reprezentowanie Intrum w wydarzeniach i organizacjach branżowych. Nasi pracownicy są także zaangażowani w życie firmy – działają na polu CSR, organizują wiele oddolnych akcji charytatywnych, ale także inicjatyw, których celem jest dbanie o dobrostan naszego zespołu, samorozwój, utrzymywanie wysokiego poziomu motywacji itd.

Pozwalamy działać 

Na początku do Zespołu Ambasadorów dołączyły te osoby, które swoimi działaniami już wcześniej przyczyniały się do budowania marki pracodawcy, wewnątrz i na zewnątrz naszej firmy. De facto były już Ambasadorami, ale w pewnym momencie zyskały potwierdzenie swojego zaangażowania, tę „etykietkę”, która była bardzo potrzebna. Nie chodziło tylko o „wynagrodzenie” pewnych wysiłków – chociaż każdy lubi być doceniany! – dla tej grupy pracowników hasło „Ambasador” stało się ważnym wyróżnikiem, nobilitacją. Do tego stopnia, że w Zespół Ambasadorów Marki Intrum stał się „ekskluzywnym klubem”, do którego chcieli dołączyć inni! Pierwsi Ambasadorzy pociągnęli za sobą kolejnych pracowników. 

Regularna aktywność przyniosła korzyść nie tylko pracodawcy, ale samym Ambasadorom. Z czasem zauważyli, że ich działania zostają zauważane i docenianie nie tylko przez pozostałych pracowników, ale i otoczenie zewnętrzne. Zyskaną rozpoznawalność przekuli w budowanie marki osobistej, co w dzisiejszym świecie trzeba uznać już nie za nice to have, ale must have. 

Dziś, rok później, nie zmieniamy podejścia – pozwalamy naszym pracownikom-Ambasadorom działać. Nie zmuszamy do konkretnych działań. Ambasadorzy sami mogą wybrać obszary, w których chcą być aktywni, posiadają różne „specjalizacje” i każda z nich jest tak samo ważna w Intrum. 

Materiał partnera

Najnowsze