2.3 C
Warszawa
sobota, 23 listopada 2024

Koniecznie przeczytaj

Studia dla influencerów

Ocenia się, że czasy „domorosłych” influencerów kończą się. Influencer staje się profesjonalnym zawodem. Aby dobrze go wykonywać potrzebna okazuje się szeroka i dogłębna wiedza. Bez takiego merytorycznego doświadczenia sukces może być przypadkowy lub krótkotrwały. Aby zapewnić sobie stabilną pozycję zawodową, influencer powinien dziś skończyć specjalistyczne studia.

Ekspert Juliusz Bolek o roli influencerów w działaniach marketingowych

– Influencer, ze względu na swój autorytet, może pomóc działom marketingowym w osiągnięciu zamierzonych celów. Są oni włączani do kampanii marketingowych, ponieważ potrafią umiejętnie wpływać na zachowania użytkowników internetu – mówi Agencji Informacyjnej Juliusz Bolek, przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu i ekspert z zakresu public relations. – Współpraca z internetowymi liderami opinii zyskuje coraz większe zainteresowanie, ponieważ jest relatywnie tańsze od innych form kampanii reklamowych. Influencerzy są wykorzystywani do popularyzowania i budowania świadomości marki, produktów, usług, poglądów i zachowań konsumenckich. Stanowi to źródło dochodów influencerów, czasem, w zależności od efektów, bardzo znaczących – dodaje ekspert.

– Rynek social mediów rozwija się w Polsce od kilku lat bardzo dynamicznie – mówi dr hab. Adam Grzegorczyk, ekspert marketingu i twórca Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie. – Liderami rynku mediów społecznościowych są w głównej mierze influencerzy. Setki tysięcy polskich przedsiębiorców korzystają z możliwości komunikacyjnych jakie dają media społecznościowe, aby budować swój codzienny biznes i zwiększać jego efektywność. Ostatnie lata dowodzą, że rynek social mediów jest coraz bardziej wymagający. Dla osiągnięcia sukcesu nie wystarczy już kreować odpowiednio dużych zasięgów dla swoich postów. Konkurencja w tym zakresie jest ogromna. Im wyższe kompetencje, wiedza i profesjonalizm tym większa szansa na odniesienie sukcesu. Dlatego obecnie, aby podjąć wyzwanie jako influencer warto zdobyć wykształcenie w tym kierunku, które zapewnia Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie na kierunku „E-Marketing & Social Media”.

Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie to jedna z pierwszych w Polsce uczelni tzw. kafeteryjnych czyli takich, które kształcą studentów w wąskich specjalnościach, w niewielkich grupach, pod indywidualną opieką fachowców. Przykładowo, w specjalności „menedżer artysty” uczelnia działa w partnerstwie z Izbą Gospodarczą Menedżerów Artystów Polskich, a członkowie Izby prowadzą zajęcia ze studentami i opiekują się nimi, podczas praktyk organizowanych indywidualnie w swoich impresariatach.

JD

Najnowsze