Ocenia się, że czasy „domorosłych” influencerów kończą się. Influencer staje się profesjonalnym zawodem. Aby dobrze go wykonywać potrzebna okazuje się szeroka i dogłębna wiedza. Bez takiego merytorycznego doświadczenia sukces może być przypadkowy lub krótkotrwały. Aby zapewnić sobie stabilną pozycję zawodową, influencer powinien dziś skończyć specjalistyczne studia.
Ekspert Juliusz Bolek o roli influencerów w działaniach marketingowych
– Influencer, ze względu na swój autorytet, może pomóc działom marketingowym w osiągnięciu zamierzonych celów. Są oni włączani do kampanii marketingowych, ponieważ potrafią umiejętnie wpływać na zachowania użytkowników internetu – mówi Agencji Informacyjnej Juliusz Bolek, przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu i ekspert z zakresu public relations. – Współpraca z internetowymi liderami opinii zyskuje coraz większe zainteresowanie, ponieważ jest relatywnie tańsze od innych form kampanii reklamowych. Influencerzy są wykorzystywani do popularyzowania i budowania świadomości marki, produktów, usług, poglądów i zachowań konsumenckich. Stanowi to źródło dochodów influencerów, czasem, w zależności od efektów, bardzo znaczących – dodaje ekspert.
– Rynek social mediów rozwija się w Polsce od kilku lat bardzo dynamicznie – mówi dr hab. Adam Grzegorczyk, ekspert marketingu i twórca Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie. – Liderami rynku mediów społecznościowych są w głównej mierze influencerzy. Setki tysięcy polskich przedsiębiorców korzystają z możliwości komunikacyjnych jakie dają media społecznościowe, aby budować swój codzienny biznes i zwiększać jego efektywność. Ostatnie lata dowodzą, że rynek social mediów jest coraz bardziej wymagający. Dla osiągnięcia sukcesu nie wystarczy już kreować odpowiednio dużych zasięgów dla swoich postów. Konkurencja w tym zakresie jest ogromna. Im wyższe kompetencje, wiedza i profesjonalizm tym większa szansa na odniesienie sukcesu. Dlatego obecnie, aby podjąć wyzwanie jako influencer warto zdobyć wykształcenie w tym kierunku, które zapewnia Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie na kierunku „E-Marketing & Social Media”.
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie to jedna z pierwszych w Polsce uczelni tzw. kafeteryjnych czyli takich, które kształcą studentów w wąskich specjalnościach, w niewielkich grupach, pod indywidualną opieką fachowców. Przykładowo, w specjalności „menedżer artysty” uczelnia działa w partnerstwie z Izbą Gospodarczą Menedżerów Artystów Polskich, a członkowie Izby prowadzą zajęcia ze studentami i opiekują się nimi, podczas praktyk organizowanych indywidualnie w swoich impresariatach.
JD