Kolej na tory i stacje. Maksymilianowo zostanie zmodernizowane

Jedna z najważniejszych stacji kolejowych w województwie kujawsko-pomorskim, Maksymilianowo, zostanie zmodernizowana. Przebudowane zostaną też tory. Inwestycja zwiększy przepustowość trasy, ułatwi przewozy towarowe do portu w Gdyni i przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego północnej Polski.

Strabag podpisał umowę ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Wartość podpisanej umowy to 1 140,58 mln zł, a termin realizacji jest zaplanowany jest na grudzień 2029 r.

W ramach zadania Strabag przebuduje tory o łącznej długości około 38 km. Na stacji Maksymilianowo zmodernizowane zostaną trzy perony, które dzięki nowemu przejściu pod torami z windami zapewnią lepszy dostęp do kolei dla podróżujących w kierunku Bydgoszczy i Trójmiasta. Powstanie także nowy układ torowy linii kolejowych. Kontrakt obejmuje budowę czterech mostów kolejowych, jednego mostu i wiaduktu drogowego, a także bezkolizyjnego skrzyżowania linii. Zainstalowane zostaną nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK). Wymieniona będzie nowa sieć trakcyjna wraz z budową nowych konstrukcji wsporczych.


PRĄD W POLSCE BĘDZIE TYLKO DROŻSZY? CZY CZEKA NAS PODWYŻKA CEN W 2025?


Modernizacja stacji wraz z przebudową linii poprawi połączenia kolejowej Trójmiasta i Kaszub z kujawsko-pomorskim. Inwestycja większy przepustowość trasy, ułatwi przewozy towarowe do portu w Gdyni i przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego północnej Polski.

  • Umowa na modernizację tego kluczowego węzła kolejowego stanowi kolejny projekt realizowany przez Strabag na zlecenie PKP PLK. Aktualnie prowadzimy prace w ramach modernizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka, obejmujące wymianę torów oraz sieci trakcyjnej na długości 35 km. Zrealizowaliśmy również przebudowę jednego z największych węzłów kolejowych w Polsce – 20 km odcinka kolei aglomeracyjnej w Krakowie, wraz z budową trzech nowych mostów przez Wisłę. Wykonaliśmy prace modernizacyjne 59 km fragmentu linii dwutorowej linii E59 z Poznania do Szczecina. Jestem przekonany, że bogate doświadczenie naszego zespołu realizacyjnego znajdzie pełne zastosowanie również przy realizacji obecnej inwestycji – podkreśla Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag.

KRK

Podobne wpisy