Wspólny abonament
Do końca 2019 roku operatorzy punktów ładowania różnych marek otworzą wzajemnie swoją sieć dla wszystkich użytkowników aut elektrycznych. Na początku otwarty standard zacznie działać w Wielkiej Brytanii i krajach nordyckich.
To sukces rozmów prowadzonych przez Charge4Europe (joint venture DKV Euro Service i Innogy) z czołowymi dostawcami rozwiązań w zakresie energii elektrycznej. Inicjatorami pomysłu były Allego, EVBox i NewMotion, a współpraca obejmuje też Chargemap i ChargePoint.
Wspólny abonament
W efekcie porozumienia kierowcy pojazdów elektrycznych Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Finlandii i Danii będą potrzebowali tylko jednego abonamentu na dostęp do stacji ładowania samochodów obsługiwanych p rzez któregokolwiek z sygnatariuszy. Oprócz wzajemnego akceptowania abonentów, operatorzy będą dzielić się informacjami o punktach ładowania, tak aby sam proces był łatwiejszy. Kierowcy będą mogli na przykład sprawdzić, gdzie mieszczą się poszczególne stacje i jakie są na nich ceny. – Porozumienie między operatorami to milowy krok w stronę elektromobilności. Wierzę, że przyczyniamy się do poprawy jakości życia w skali globalnej. Będziemy dalej szli tą drogą, w niedalekiej przyszłości również w Polsce – mówi Christopher Schäckermann, dyrektor zarządzający Charge4Europe.
Także kartą paliwową
Rozwój elektromobilności z uwagą obserwują operatorzy kart paliwowych, adresowanych zarówno do klientów flotowych, jak i firm transportowych. Ich zaletą dla klientów jest jeden środek płatności i łączna faktura za ładowania pojazdów. DKV Euro Service już dziś umożliwia zakup na kartę paliwową energii elektrycznej dla pojazdów w 28 tysiącach punktów ładowania prądem w Niemczech, Austrii, Francji, Belgii i Holandii, a firma zapowiada wkrótce taką funkcjonalność także w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Szwajcarii. – W Polsce rozwój infrastruktury musi wiązać się z dofinansowaniami. Dziś postawienie stacji szybkiego ładowania kosztuje około pół miliona złotych. W sytuacji, gdy na rynku zaczną funkcjonować subwencje, przewidujemy szybki postęp – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.