2.3 C
Warszawa
sobota, 23 listopada 2024

Koniecznie przeczytaj

Pół tysiąca nowych sklepów otworzyła od początku roku Żabka

Pandemia koronawirusa to dla części przedsiębiorstw czas kryzysu, a dla innych okres intensywnego rozwoju. Przykładem firmy, która nie zwalnia tempa, jest Żabka Polska. Sieć od początku br. roku uruchomiła aż 500 nowych sklepów, osiągając tym samym rekordową liczbę 6 500 placówek. 6,5-tysięczna Żabka działa już w Szczecinie przy ul. Południowej 18. Placówka zlokalizowana jest w nowoczesnym centrum handlowym Rondo Hakena Park.

Żabka to jeden z najbardziej rozpoznawalnych franczyzodawców na rynku i jedna z najprężniej rozwijających się sieci convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieć przyciąga nowych franczyzobiorców nowoczesnym modelem biznesowym, przychodem gwarantowanym w wysokości 16 tys. zł comiesięcznie przez rok oraz szerokim wsparciem w trakcie prowadzenia sklepu.

– Pandemia nie zatrzymała nas na drodze do dalszego, dynamicznego rozwoju. Od stycznia br. otworzyliśmy pół tysiąca sklepów, a do końca 2020 r. zamierzamy otworzyć kolejnych 500 placówek w całej Polsce – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu firmy Żabka Polska. – Zainteresowanie naszym modelem biznesowym rośnie, tylko w lipcu br. do naszej sieci dołączyło ponad 180 nowych franczyzobiorców, którzy widząc potencjał formatu convenience, chcą prowadzić sklep Żabka – dodaje.

Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego Żabka prowadzi rozeznanie lokalizacji z dużym, często kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Poszukiwanie nowych lokalizacji wspierane jest dzięki sztucznej inteligencji, która przetwarzając olbrzymią liczbę danych, jest w stanie wskazać potencjał sprzedażowy danej lokalizacji. To oznacza, że sieć może lokować sklepy w niewielkich odległościach od siebie, zapewniając im rentowność. Wynika to ze szczegółowego badania przepływu klientów, rozwoju konkurencji czy potencjału zakupowego w sąsiedztwie. Dzięki takiemu podejściu już 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki. Od marca br. sieć, dbając o bezpieczeństwo w sklepach, nieustannie przekazuje wszystkim franczyzobiorcom środki ochrony indywidualnej, takie jak: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice. Sklepy wyposażono także w szyby ochronne z pleksi, bezdotykowe stacje dezynfekujące oraz rękawice czy woreczki foliowe dla klientów, które są dostępne przy wejściu razem ze środkami do dezynfekcji. W trakcie lockdownu każdy franczyzobiorca co tydzień otrzymywał w ramach rozliczeń subwencję finansową z myślą o przystosowaniu placówek do nowych warunków. Sieć zaoferowała także franczyzobiorcom wsparcie prawne i podatkowe związane z możliwościami otrzymania pomocy w ramach rządowej tarczy antykryzysowej. Cały czas franczyzobiorcom przekazywane są także informacje o aktualnych zaleceniach WHO oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

W aktualnej ofercie Żabki nowy franczyzobiorca ma zagwarantowany przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwsze 12 miesięcy działalności. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, przy wkładzie własnym 5 tys. zł, które przeznaczane jest między innymi na zakup kasy fiskalnej czy produktów regionalnych. Według danych sieci, na 10 nowych franczyzobiorców aż 9 osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu po pierwszym roku. Rozpoczęcie współpracy z marką jest równoznaczne z dostępem do know-how, sprawdzonego w przypadku Żabki w ponad 21-letniej praktyce, ciągle aktualizowanego, stosownie do rozwoju rynku. Od początku przedsiębiorcy mogą korzystać również z szeregu szkoleń, które poszerzają ich wiedzę i umiejętności z obszaru sprzedaży czy zarządzania zespołem. Stałe wsparcie świadczy także specjalna jednostka – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, która pomaga w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez franczyzobiorców. Sieć nieustanie inwestuje również w rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych, które pomagają przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu.

ES

Najnowsze