Słoneczny dzień, bezchmurne niebo, spokojna droga do pracy lub na urlop… Tak, to piękna perspektywa, ale dziś coraz częściej to tylko mgliste wspomnienie.
Rok 2022 jest już kolejnym z rzędu, kiedy mamy regularnie do czynienia z tym, co do niedawna było wyłącznie traktowane jako anomalie pogody. Susze, gwałtowne burze, porywisty wiatr stają się codziennością w każdym zakątku świata, nie wyłączając także Polski. Czy można to powstrzymać lub przynajmniej zminimalizować negatywne skutki i odwrócić trendy? Tak, ale w tym celu potrzebne są działania, a nie jedynie snucie kolejnych planów i teoretyczne dyskusje.
Inicjatywy ekologiczne są podejmowane nie tylko przez rządy pojedynczych Państw, ale także są koordynowane przez agendy ONZ oraz Unii Europejskiej. Przykładem jest chociażby dobrze już znany Program „Fit for 55”, który w praktyce, jeśli nie zostaną wprowadzone kolejne zmiany, oznacza brak możliwości zarejestrowania od 2035 r. nowego pojazdu innego niż zeroemisyjny. Co ważne podkreślenia, takich nieodosobnionych działań, dotyczących m.in. kryteriów taksonomicznych oraz regulacji dla działania zrównoważonego rynku jest coraz więcej.
Doskonale rozumiemy to także w ING Lease (Polska). Działania w obszarze szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju są już od wielu lat dewizą biznesową oraz przedmiotem Strategii ESG (działania: środowiskowe (E), społeczne (S), korporacyjne (G)), przyjętej przez Grupę ING. W praktyce w całej Grupie wdrażamy i ciągle rozwijamy od lat nowe inicjatywy dotyczące m.in. inicjatyw OZE, rynku pojazdów lekkich do 3,5 t oraz finansowania fotowoltaiki – podkreśla Marcin Sobczak, Wiceprezes Zarządu ING Lease (Polska).
Już w 2018 roku uruchomiliśmy program ING EKO, dedykowany finansowaniu pojazdów z napędem elektrycznym i wodorowym. Program umożliwia podjęcie szybkiej decyzji kredytowej, wyłącznie na podstawie oświadczeń Klienta i obejmuje swoim zakresem samochody osobowe oraz dostawcze do 3,5 T oraz motocykle, skutery i motorowery. Dodatkową korzyścią dla Klienta jest rejestracja pojazdu gratis!
Kolejnym naturalnym i konsekwentnym krokiem na ścieżce rozwoju produktów dotyczących finansowania pojazdów, było podjęcie decyzji o przystąpieniu do rządowego Programu „Mój Elektryk” i podpisanie w dniu 21 marca 2022 roku umowy między ING Lease (Polska) a Bankiem Ochrony Środowiska. Celem programu jest wsparcie rozwoju sprzedaży pojazdów zeroemisyjnych, w tym samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Wysokość dotacji możliwej do uzyskania jest uzależniona od rodzaju przedmiotu finansowanego poprzez leasing. Dla pojazdu osobowego możliwe jest uzyskanie 27 tys. zł dotacji, zaś w przypadku samochodu dostawczego nawet 70 tys. zł., co pozwala na duża obniżkę miesięcznej raty leasingu. Stale rozwijamy i doskonalimy nasze procesy obsługi Klientów, zainteresowanych uczestnictwem w Programie. Dlatego, poza standardową, uruchomiliśmy także szybką ścieżkę zawarcia umowy, gdzie Klient w ciągu kilku dni może odebrać samochód i zacząć go użytkować. Nasze działania zostały docenione i już po 6 miesiącach od przystąpienia do Programu, w dniu 22 września br. zostaliśmy wyróżnieni nagrodą „Lider finansowania elektromobilności”. Należy podkreślić, że znaleźliśmy się na podium wśród 5 liderów rynku, nagrodzonych spośród aż 23 firm leasingowych i CFM, które są obecnie w Programie „Mój Elektryk” – mówi Marek Jerzak, Expert-Product Development ING Lease (Polska).
Nie zapominamy także o innych przedmiotach, których użytkowanie wspiera zrównoważony rozwój. W dniu 8 sierpnia 2022 r. wprowadziliśmy czasową ofertę specjalną „Leasing wspierający zrównoważony rozwój”, której wyróżnikiem są 2 raty „zero” na początku trwania umowy. Oferta jest dedykowana wszystkim segmentom Klientów, współpracujących z ING Lease (Polska) i jej celem jest stworzenie korzystniejszych warunków dla sfinansowania inwestycji wspierających Klientów we wdrażaniu rozwiązań proekologicznych.