Ponad 100 kg plastiku zużywa rocznie każdy Europejczyk. Zużyte odpady lądują głównie na wysypiskach, zaśmiecają lasy, rzeki, morza i oceany. Można zmniejszyć tę ilość, jeśli damy plastikowi drugie, a nawet trzecie życie. Swoimi działaniami pokazuje to bank Credit Agricole.
Credit Agricole od trzech lat walczy z nadmiarem plastiku w środowisku. W ramach kampanii edukacyjnej #mniejplastiku zrealizował projekt „Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów”. Elementy scenografii trasy koncertowej „Leśna Muzyka” zostały wykorzystane do wyprodukowania 14 unikalnych płyt gramofonowych z utworami nagranymi na instrumentach wykonanych z plastikowych śmieci.
Płyty wystawione na aukcji licytowali fani Dawida z Polski i zagranicy. Sprzedaż przyniosła blisko 100 tys. zł, które przekazane zostały dla Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste na rzecz promocji bezodpadowego stylu życia.
– Dzięki popularności licytacji, zwróciliśmy uwagę dużej grupy odbiorców na nadmiar plastiku w środowisku i konieczność jego ponownego wykorzystywania. Każdy z nas może to codziennie robić w swoim domu – wyjaśnia Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.
W kampanii #mniejplastiku, realizowanej wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką EFL, zorganizowane zostały także akcje sprzątania plaż (Bałtycka Odyseja), górskich i leśnych szlaków (Górska Odyseja) oraz brzegów rzek (Akcja Czysta Odra, Wiślana Odyseja). Bank oferuje także pierwszą w Polsce kartę z ekotworzywa, które rozkłada się szybciej niż plastik i w ten sposób pomaga chronić środowisko przed zaśmiecaniem.