Dobór brokera ubezpieczeniowego nie powinien być dziełem przypadku, szczególnie kiedy bierzemy pod uwagę odpowiednio zorganizowaną ochronę interesów firmy. Przy podejmowaniu decyzji sprawdzi się analiza kilku kryteriów, których uwzględnienie przełoży się na realne korzyści.
I. Profesjonalizm. Profesjonalna kancelaria brokerska zatrudnia zespół ekspertów wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach, uczestniczących w cyklicznych szkoleniach oraz pozostających na bieżąco z aktualną sytuacją na rynku. Znaczenie będą miały doświadczenie zarówno w określonej branży jak i konkretnych rodzajach ochrony.
II. Gwarancje przeprowadzenia rzetelnego audytu. Aby móc właściwie dostosować program ubezpieczeniowy do potrzeb klienta broker powinien przeprowadzić dokładny i rzetelny audyt z bieżącej ochrony. Dokonać oceny i analizy ryzyk towarzyszących jego działalności. Zweryfikować zastosowane dotychczas rozwiązania, zakresy oraz klauzule. Wziąć pod lupę plany na bliższą i dalszą przyszłość biznesową, które znajdą odzwierciedlenie w istotnych dla przedsiębiorstwa ryzykach.
III. Dyspozycyjność i gotowość działania. Poza dyspozycyjnością oraz gotowością do wytężonej pracy, której często towarzyszą presja czasu i pożądanego rezultatu, broker powinien sprawnie i skutecznie negocjować oraz udzielać stosownych rekomendacji. Pomocne okażą się mobilność, elastyczność w doborze kanałów komunikacji a także umiejętność radzenia sobie z pojawiającymi się wyzwaniami.
IV. Relacje i zaufanie. Jeśli relacje nie będą poprawne trudno będzie zbudować zaufanie pomiędzy stronami współpracy. Bez zaufania klienta wyzwaniem może okazać się ochrona ubezpieczeniowa dopasowana do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa (aktualnych i przyszłych). Ucierpią na tym również czas reakcji oraz elastyczność w działaniu.
V. Obsługa całoroczna, tzw. posprzedażowa. Profesjonalny i zaangażowany broker pozostanie takim przez cały okres współpracy. Udzieli wsparcia na okoliczności wystąpienia szkody, pomoże w prewencji czy pokieruje w przypadku pojawienia się roszczeń odszkodowawczych bądź regresowych. Zadba o transfer niezbędnej wiedzy.
VI. Innowacyjność. Nowoczesny broker sięga po innowacyjne narzędzia i rozwiązania. Idzie z duchem czasu, co w konsekwencji przyczynia się do zwiększenia jakości oraz sprawności w realizacji zadań, które powierza mu klient. Potrafi zarówno wejść do świata nowoczesnych rozwiązań klienta jak i zaprosić go do własnej „przestrzeni postępu”.
VII. Pasja. W praktyce to nic innego jak wewnętrzna motywacja do pracy, dzięki której profesjonalny broker idzie ramię w ramię z klientem, bez względu na okoliczności. Z pasji do ubezpieczeń rodzi się ciekawość i gotowość do szukania nietuzinkowych rozwiązań.
VIII. Siła i referencje. Jak w każdej branży to doświadczenie czyni mistrza. Lata pracy z klientami zwieńczone ich zadowoleniem stanowią podstawę dla dobrych opinii. To właśnie one stanowią najlepszą rekomendację w procesie doboru partnera od ubezpieczeń. Istotna jest również siła negocjacyjna, wprost proporcjonalna do wielkości portfela klientów oraz składki lokowanej na ubezpieczeniowym rynku.
Powyższe zestawienie to skondensowane podsumowanie doświadczeń z wielu lat pracy brokerskiej. Ich uwzględnienie zredukuje ryzyko nieefektywnej współpracy, poprawiając jej komfort od samego początku.