6.6 C
Warszawa
poniedziałek, 25 listopada 2024

4-B Group: Outsourcing mamy w DNA

Każda współczesna organizacja, niezależnie od jej wielkości, stoi dzisiaj przed wieloma dylematami związanymi z podejmowaniem decyzji o wdrożeniach różnych rozwiązań: organizacyjnych, technicznych, technologicznych. Czasami jednym z rozwiązań jest współpraca oparta na zasadach outsourcingu – mówi Filip Bargiełowski, prezes Zarządu 4-B Group

Czym jest dla nas outsourcing?

Według ChatGPT, „outsourcing to proces polegający na przekazywaniu przez firmę wybranych zadań, funkcji lub procesów biznesowych zewnętrznym dostawcom, zamiast realizowania ich wewnętrznie”.

Według nas to przede wszystkim budowanie długofalowych relacji opartych o zaufaniu. To proces, w którym niepodważalną zasadą jest win-win. Obydwie strony muszą mieć korzyści o takiej samej wartości i wadze. Celem jest rozwój obydwu organizacji. To kooperacja i realizacja wspólnych celów, a nie rywalizacja. Niestety w różnych dostępnych definicjach na próżno szukać odwołania do budowania relacji, kooperowania, rozwoju w kontekście obydwu podmiotów. Fakt ten jest niepokojący, ponieważ sprowadza, tę jedną z kilku metod współczesnego zarządzania, do bardzo technicznego procesu, którego celem jest ograniczenie kosztów dla zleceniodawcy. Jest to zdecydowanie przedmiotowe podejście do outsourcingu, z którym konsekwentnie, przez prawie 16 lat, walczymy.

Dlaczego 4-B Group ?

Każda współczesna organizacja, niezależnie od jej wielkości, stoi dzisiaj przed wieloma dylematami związanymi z podejmowaniem decyzji o wdrożeniach różnych rozwiązań: organizacyjnych, technicznych, technologicznych. Musi mierzyć się z posiadanym budżetem, kompetencjami zespołów, które powinny być beneficjentami takich zmian. Ważnym czynnikiem jest też oczywiście możliwość i zdolnościami do integracji zarówno zespołu jak systemów i narzędzi używanych w organizacji. Czasami jednym z rozwiązań jest współpraca oparta na zasadach outsourcingu. Takie też wnioski płyną z naszych analiz rynków, na jakich działamy.

Nasze usługi są skalowalne. Od początku priorytetem przy budowaniu oferty było dopasowanie jej do potrzeb klienta, w taki sposób, aby nie generowały dla niego dodatkowych kosztów wynikających np. z zastosowania zbyt drogiego, nieadekwatnego rozwiązania, narzędzia do aktualnych potrzeb. Usługi rosną i rozwijają się wraz z potrzebami i oczekiwaniami klientów. Wyróżniającą cechą naszej oferty jest wycena oparta w 100 proc. o koszt zmienny. Klient nie ponosi żadnych zryczałtowanych opłat.  „Płacę tylko za to, czego używam” – to kolejna żelazna zasada, którą kierujemy się przy budowaniu współpracy ze zleceniodawcami.

Outsourcing w 4-B Group, czyli co ?

Od prawie 16 lat specjalizujemy się w obsłudze procesów administracyjnych, buck office’owych, głównie w firmach z sektorów finansowych i prawnych. Naszą rolą jest optymalizowanie i usprawnianie procesów klientów. Główne zadania, jakie realizujemy w ramach współpracy to: zarządzanie korespondencją, pozyskiwanie danych z dokumentacji (automatyczne i manualne sczytywanie treści), digitalizacja dokumentów, Rent-a-Team Services – czyli leasing pracowników dla działów administracji, windykacji, prawnych itp. Jest to usługa oparta na delegowaniu pracowników, bądź całych zespołów roboczych do zadań w infrastrukturze naszego klienta. Katalog usług jest znacznie szerszy, a wiele z nich powstało właśnie dzięki długofalowej współpracy z klientami.

Czy outsourcing tylko dla „dużych”?

Absolutnie nie. To jest metoda dające ogromne korzyści dla każdej organizacji niezależnie od jej wielkości. Nasza oferta jest na tyle elastyczna, że z takich samych usług korzystają zarówno duże organizacje, średniej wielkości jak również mikroprzedsiębiorstwa. Niezależnie od wielkości organizacji warto inwestować w outsourcing. Dla dużych przedsiębiorstw to przede wszystkich szansa na przesunięcie posiadanych zasobów do ciekawszych, atrakcyjniejszych zadań. W ramach programów motywacyjnych można rozwijać i podnosić kompetencje zespołów delegując im rozwojowe zadania, wymagające stałego procesu samodoskonalenia, pobudzające ich kreatywność. Natomiast proste, powtarzalne czynności można w tym samym czasie outsourcować. Dzięki temu mamy ciekawszą ofertę dla naszego pracownika, dajemy możliwość rozwoju zawodowego i zatrzymujemy doświadczenie w organizacji. A wszystko w oparciu o model kosztów zmiennych. Dla mniejszych organizacji chyba największą zaletą, jaką można wskazać to dostęp do nowoczesnych technologii, rozwiązań, systemów. Nie zamrażając własnych środków finansowych bez ponoszenia kosztów wdrożeń czy implementacji.

Parafrazując słowa Henry’ego Forda: pamiętajmy, że zawsze jest ktoś, kto lepiej to zrobi od nas i korzystajmy z tego. A jednocześnie my możemy też być dla kogoś outsourcerem.

Materiał partnera

FMC27news