Rynek pracownika a świadczenia pozapłacowe
Rekordowo niskie bezrobocie znacząco zwiększa szansę pracowników na zdobycie satysfakcjonującego zatrudnienia.
Rynek_swiadczen_pozaplacowych.pdf
Dla pracodawców to ważna kwestia w kontekście zaciętej rywalizacji o najlepszych kandydatów i utrzymanie talentów w firmie. Coraz trudniej konkurować wysokością pensji dlatego kluczową rolę zaczęły odgrywać świadczenia pozapłacowe i indywidualne programy motywacyjne. (…)
W zależności od regionu
Płace w Polsce nieustannie idą w górę. Mimo to są rejony, gdzie wynoszą mniej niż 2 tys. zł, ale i takie, gdzie zaskakująco wysoki odsetek osób zarabia powyżej 10 tys. zł. Benefity? Te są standardowe. (…)
ROŚNIE POPULARNOŚĆ PRYWATNYCH UBEZPIECZEŃ MEDYCZNYCH
Niedofinansowana służba zdrowia, nisko oceniania przez pacjentów jakość organizacji opieki i wielomiesięczne kolejki do specjalistów – to powody, dla których rośnie popularność prywatnych ubezpieczeń medycznych. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że po trzecim kwartale ubiegłego roku objętych nimi było niemal 2,2 mln Polaków. Taka polisa jest również jednym z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitem pozapłacowym, co w połączeniu ze starzeniem się społeczeństwa, jednocyfrowym bezrobociem i wzrostem zapotrzebowania na świadczenia medyczne, napędza rozwój tego segmentu. (…)
Internet, smartfony, tempo pracy… i trendy w benefitach
Ostatnia dekada to błyskawiczne tempo zmian właściwie we wszystkich obszarach gospodarki i życia. Szczególnie widoczny jest proces cyfryzacji. Jak podano w najnowszym badaniu Gemius/PBI, w lutym 2018 roku z Internetu korzystało 27,9 miliona Polaków, przy czym osoby, które wykorzystały do tego smartfony stanowiły 77 proc., a dokładniej aż 21,6 mln osób. (…)
Polisa zdrowotna – dodatek czy podstawa przy zatrudnieniu?
Blisko połowa pracowników jako dodatkowy benefit chciałaby otrzymać rozszerzony pakiet opieki medycznej*. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, już 2,17 mln Polaków korzysta z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych, w większości są to polisy grupowe, zapewniane przez pracodawcę. (…)
Atrakcyjne szkolenia podnoszą wartość pracodawcy
Według raportu EY Academy of Business „Cała prawda o szkoleniach” 90 proc. badanych uważa, że szkolenia są elementem wyróżnienia pracodawcy na rynku. O doborze szkoleń w organizacjach najczęściej decydują kierownicy działów biznesowych oraz HR. Firmy korzystają głównie z tradycyjnych form poszerzania wiedzy, natomiast e-learning najlepsze ma jeszcze przed sobą. (…)
Abonament medyczny to inwestycja, nie koszt
Obecnie prywatna opieka medyczna to jeden z najczęściej oferowanych benefitów. Do tej pory marginalizowany, dziś – w dobie zwiększonej świadomości zdrowotnej – najistotniejszy dodatek do pensji. (…)