Firma Huawei, chiński producent elektroniki i rozwiązań telekomunikacyjnych, zakończył 2019 r. wzrostem przychodów i zysku netto. Ten ostatni osiągnął poziom niemal 8,8 mld dolarów.
W 2019 r. Huawei wypracował zysk netto w wysokości 62,7 mld juanów, czyli około 8,8 mld dolarów. W porównaniu z 2018 r. dało to wzrost o 5,6 proc. Przychody firmy zwiększyły się o 19,1 proc. W 2019 r. zamknęły się sumą 858,8 mld juanów, czyli około 120 mld dolarów. Dla porównania w 2018 r. przychody Huaweia wyniosły 721,2 mld juanów. Natomiast operacyjny przepływ środków pieniężnych w chińskiej firmie wyniósł w 2019 r. 91,4 mld juanów, czyli około 12,8 mld dolarów i był wyższy w stosunku rocznym o 22,4 proc. Zmalał jednak w porównaniu z wynikami z 2017 r., kiedy wyniósł 96,3 mld juanów.
– 2019 był wyjątkowym rokiem dla Huawei. Pomimo ogromnej presji zewnętrznej nasz biznes stale wzrasta, koncentrując się przede wszystkim na tworzeniu wartościowych produktów i usług dla naszych klientów – powiedział Eric Xu, prezes rotacyjny Huawei. – Biznes jest nadal silny i jako firma stale dążymy do jego rozwoju.
Chińska spółka w 2020 r. planuje sprzedać od 190 mln do 200 mln telefonów komórkowych, co stanowi liczbę o 20 proc. do nawet 26 proc. mniejszą w stosunku do 240 mln sztuk sprzedanych w roku ubiegłym. Huawei jest obecnie drugim największym producentem smartfonów na świecie. Usługi i urządzenia firmy są dostępne w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. – Mimo bardzo skomplikowanego otoczenia geopolitycznego Huawei kontynuuje wzrost i osiąga coraz lepsze wyniki biznesowe. Jest to na pewno efektem bardzo ciężkiej pracy całej organizacji, ale również przemyślanych, długofalowych inwestycji w badania i rozwój, na które w roku 2019 przeznaczyliśmy 19 miliardów dolarów. Myślę, że rok 2020 będzie jeszcze trudniejszy, także z powodu epidemii, dlatego musimy wykazać jeszcze większe zaangażowanie i skupić na osiągnięciu bardzo ambitnych celów, jakie sobie wyznaczyliśmy – mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei.
W tej chwili firma zmaga się ze skutkami koronawirusa, aktywnie uczestniczy też w walce z epidemią. Biorąc pod uwagę, że polski rynek jest jednym z najważniejszych w Europie dla chińskiego koncernu Huawei, firma zaoferowała pomoc jednemu z polskich szpitali. W ubiegłym miesiącu Huawei przekazało 20 tysięcy masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie. Maseczki są jednorazowego użytku, więc zużywają się błyskawicznie. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA aktualnie został przekształcony w szpital zakaźny, który dedykowany jest jedynie osobom zarażonym koronawirusem.
– Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rozpoczęliśmy pomoc dla szpitali w najszybszym możliwym dla nas terminie. Jesteśmy obecni w Polsce od 15 lat i czujemy się częścią społeczeństwa. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy w ten sposób pomóc Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA, który jest jednym z kluczowych miejsc walki z SARS-CoV-2 w Warszawie – dodaje Ryszard Hordyński.