1.5 C
Warszawa
wtorek, 6 grudnia 2022

Koniecznie przeczytaj

Coraz chętniej korzystamy z aplikacji mobilnych

Żappka zgromadziła ponad 3 mln użytkowników

Popularność aplikacji mobilnych stale rośnie, a w I kwartale br. wzrost ten był lawinowy – instalowano 105 proc. aplikacji biznesowych więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Niemal równie chętnie pobierano aplikacje związane z restauracjami oraz jedzeniem – wzrost aż o 73 proc. Na polskim rynku jedną z najpopularniejszych bezpłatnych „appek” stała się Żappka, czyli aplikacja mobilna sieci sklepów Żabka, która zgromadziła ponad 3 mln użytkowników.

Zainteresowanie Żappką w ostatnich miesiącach dynamicznie rosło, a nowe funkcjonalności, m.in. możliwość zamawiania produktów w ramach usługi „Zamów i odbierz” czy płatności bezdotykowe Żappka Pay, zostały wdrożone w czasie pandemii dla zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów sieci.

Od końca maja 2019 r. aplikacja Żappka oferuje użytkownikom specjalne promocje na wybrane produkty oraz dedykowaną ofertę tworzoną z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Aplikacja pozwala także na zbieranie w programie lojalnościowym tzw. żappsów, czyli punktów wymienialnych na nagrody.

– Zakładaliśmy, że na koniec 2020 r. z aplikacji Żappka będzie korzystać ok. 3 mln użytkowników. Tymczasem zainteresowanie aplikacją w ostatnich miesiącach dynamicznie rosło, a liczba ta została już przekroczona. Z pewnością przyczyniły się do tego wprowadzone w pierwszym półroczu nowe funkcjonalności, takie jak możliwość zamawiania produktów w ramach usługi „Zamów i odbierz” czy płatności bezdotykowe Żappka Pay – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska. W kwietniu sieć rozpoczęła testy usługi „Zamów i odbierz”, dającej możliwość zamówienia produktów poprzez aplikację Żappka, zapłaty za nie i odbioru bezpośrednio w sklepie. Obecnie usługa dostępna jest w 150 sklepach Żabka na terenie 6 miast.

Od połowy czerwca we wszystkich sklepach sieci można korzystać także z nowej usługi Żappka Pay, czyli możliwości płacenia aplikacją Żappka – jednym skanowaniem aplikacji można płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji. Żappka była też wykorzystywana do realizacji akcji charytatywnej, która wspierała 16 szpitali zakaźnych w walce z pandemią COVID-19. Użytkownik mógł przekazywać punkty w ramach pięciu przedziałów liczbowych. Każda kwota ofiarowana przez klienta była podwajana przez firmę Żabka Polska. Łącznie zebrano 3 mln zł.

Aplikacja mobilna sieci Żabka dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play oraz App Store.

AK

Autor

Najnowsze