4.5 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Sojusz dla środowiska i klimatu

Grupa Ferrero zadeklarowała, że do 2025 r. 100 proc. opakowań będzie nadawać się do ponownego użycia, powtórnego przetworzenia lub kompostowania. Grupa przystąpiła do Fundacji Ellen MacArthur, uczestniczącej w inicjatywie New Plastics Economy, oraz do sojuszu z 4evergreen. Cel jest szlachetny: minimalizacja wpływu na klimat i środowisko planety.

Po przystąpieniu do porozumienia New Plastics Economy Global Commitment w 2019 r., kierowanej przez Fundację Ellen MacArthur i Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP), Ferrero została przyjęta w poczet członków Fundacji Ellen MacArthur.
W ten sposób firma dołączyła do grupy przedsiębiorstw z całego „łańcucha wartości” tworzyw sztucznych, które opowiadają się za wspólną wizją gospodarki obiegu zamkniętego tworzyw, które nigdy nie stają się odpadem ani zanieczyszczeniem. – Przystąpienie naszej organizacji do inicjatywy New Plastics Economy oznacza ważny krok w działaniach podejmowanych przez Ferrero, aby do 2025 r. 100 proc. naszych opakowań nadawało się do ponownego wykorzystania, ponownego przetworzenia lub kompostowania – tłumaczą przedstawiciele firmy w komunikacie prasowym.
Kluczowe znaczenie dla inicjatywy New Plastics Economy ma współpraca pomiędzy przedsiębiorstwami działającymi w ramach całego łańcucha wartości, mająca na celu opracowanie rozwiązań na wielką skalę. Ferrero będzie odgrywać aktywną rolę w inicjatywie New Plastics Economy pracując nad wspólnymi projektami badawczo-rozwojowymi i innowacyjnymi, w tym również podejmując wysiłki na rzecz dalszego wspierania przejścia na system gospodarki obiegu zamkniętego tworzyw sztucznych.
Ferrero dołączyła też do 4evergreen – sojuszu firm, który ma na celu zwiększenie udziału opakowań na bazie włókien w zrównoważonej gospodarce obiegu zamkniętego opakowań, która minimalizuje wpływ na klimat i środowisko. W ramach sojuszu firma zaangażuje się i nawiąże współpracę z przedstawicielami branży z całego „łańcucha wartości” opakowań na bazie włókien, od producentów papieru i tektury po producentów opakowań, właścicieli marek i sprzedawców detalicznych, dostawców technologii i materiałów, aż po firmy zajmujące się sortowaniem i zbiórką odpadów.

Najnowsze