2.7 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Leonardo zdobywa Amerykę Łacińską

Na wiosnę do Kolumbii trafi kolejny śmigłowiec Leonardo – AW139. Międzynarodowy koncern, który jest właścicielem PZL-Świdnik, dostarczył już ponad 400 maszyn do Ameryki Łacińskiej.

Dwusilnikowy AW139 Leonardo będzie nowym śmigłowcem prezydenckim w Republice Kolumbii. Maszyna w specjalnej konfiguracji VVIP ma zostać dostarczona wiosną tego roku i znajdzie się w służbie kolumbijskich sił powietrznych.
Ten model już okazał się niezwykle udanym rozwiązaniem w zakresie operacji transportu cywilnego w przemyśle naftowym i gazowym. Pięć maszyn znajduje się w służbie największego operatora tej branży, firmy Helistar S.A.S. Prezydencki AW139 będzie posiadał m.in. 8-miejscową konfigurację w największej kabinie w swojej kategorii, najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz zestaw do samoobrony, który zwykle jest zintegrowany na innych śmigłowcach do zadań transportu głów państwa i członków rządu.
Wybór AW139 VVIP w Kolumbii potwierdza wiodącą rolę koncernu Leonardo na światowym rynku wielosilnikowych śmigłowców VIP, w którym posiada 40 proc. udziału i jeszcze bardziej umacnia sukces tego wiropłata w Ameryce Łacińskiej w szerokim zakresie zadań, w tym transportu VIP-ów oraz przybrzeżnego, bezpieczeństwa i służby publicznej.
Dzięki znakomitym osiągom w wysokich temperaturach, pułapach, swojej nośności, wszechstronności, najnowszym technologiom i nowoczesnemu podejściu do serwisowania, AW139 często jest wybierany, aby zastąpić starzejące się maszyny UH-1.
Wojskowy wariant AW139M jest proponowany przez Leonardo także w odpowiedzi na wielozadaniowe wymagania sił powietrznych, policji oraz marynarki wojennej Kolumbii. Z ponad 400 śmigłowców cywilnych i wojskowych, znajdujących się obecnie w służbie w Ameryce Łacińskiej, koncern Leonardo stanowi najważniejszą siłę w sektorze wiropłatów w całym regionie.
AW139 ustanawia nowe standardy dzięki zaawansowanej technologii, wysokim osiągom, niezawodności, bezpieczeństwu, elastyczności w realizacji różnych misji oraz przestrzeni w kabinie. Nowoczesna awionika zmniejsza obciążenie załogi, pozwalając pilotowi skupić się na zadaniu. Zamówienia na prawie 1200 maszyn w ponad 70 krajach zostały złożone przez ponad 280 klientów na całym świecie, a prawie 1100 maszyn znajduje się już w służbie, mając do chwili obecnej ponad 2,9 mln godzin nalotu podczas wykonywania zadań, potwierdzając tym samym status najlepiej sprzedającego się śmigłowca w swojej kategorii. AW139 odnosi także znaczne sukcesy w misjach transportu VVIPów i członków rządu na całym świecie dzięki znakomitej niezawodności, bezpieczeństwu, wygodzie, personalizacji oraz wszechstronności.

Najnowsze