11.7 C
Warszawa
czwartek, 28 marca 2024

Koniecznie przeczytaj

Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 220 mln zł w 2017 r.

– Łączne przychody 22 agencji public relations w 2017 r. wyniosły 220 mln zł. W przypadku 19 firm, które obecne były także w rankingu za 2016 r., łączny przychód wzrósł o 12 proc., wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Press”. Pięć największych agencji – Partner of Promotion, MSLGroup, 24/7Communication, Hill & Knowlton Poland, AM Art-Media Agencja PR – odnotowało łącznie ponad 119 mln zł przychodów.

 Wzrosła również liczba agencji deklarujących ponad 10 mln przychodów. W 2016 r. było ich 7, rok później – 10. – Trzy pierwsze miejsca w porównaniu z 2016 r. pozostały bez zmian. Pozycję lidera obroniła agencja Partner of Promotion z przychodem ogółem 39,6 mln zł (wzrost o 2,2 proc.), na drugim miejscu jest MSLGroup – 27,9 mln (wzrost o 12,4 proc.), na trzecim 24/7Communication – 20,7 mln zł (wzrost o 9,2 proc.). Największy wzrost wśród fi rm w rankingu odnotowały agencje FleishmanHillard – o 107,7 proc. do 12 mln zł (awans na miejsce 7. z 12.) i Hill & Knowlton – o 78,9 proc. do 16 mln zł (awans z miejsca 9. na 4.)” – czytamy w analizie przygotowanej przez „Press”.

„Press” zauważa również, że coraz więcej agencji PR zaczyna oferować klientom oprócz klasycznych działań PR takie usługi, jak digital&social media marketing, content marketing czy działania SEO. Podaje przykład grupy OnBoard Think Kong, która łączy agencję PR i digitalowo-kontentową. Kolejnym przykładem takiej agencji jest United in Partners Group, która w swojej grupie ma agencję PR Partner of Promotion, agencję dedykowaną markom luksusowym PR Premium, agencję eventową Silver Plate czy wreszcie agencję, która zajmuje się komunikacją marketingową Tailor & Baker.

– PR wszedł do działań marketingowych, bo marketingowcy rozumieją, że potrzebują PR, że dzięki niemu są w stanie osiągnąć więcej – powiedział dyrektor zarządzający MSLGroup Sebastian Stępniak, cytowany w materiale. Na piątym miejscu uplasowała się agencja AM Art-Media, w tym roku z przychodem 14,8 mln zł. Przez kilka ostatnich lat AM Art-Media utrzymywała się w czołówce rankingu, będąc jedną z dynamiczniej rozwijających się agencji PR w Polsce. Obsługuje takie firmy, jak m.in. PZL- Świdnik, Grupę LUX MED, Jeronimo Martins Polska, Kapsch Telematic Services, Sąd Arbitrażowy przy KIG.

– Public relations to dziedzina, która od samego początku mogła pochwalić się olbrzymią gamą narzędzi, mimo że wielu chciało ją ograniczać jedynie do media relations. Branża PR nieustannie się rozwija i wdraża kolejne usługi, nadążając za nowymi rozwiązaniami i technologiami. Są oczywiście różne agencje public relations, świadczące różne usługi lub specjalizujące się w jakimś węższym zakresie PR np. relacjach inwestorskich, e-PR, media relations czy eventach

Są też firmy, takie jak nasza agencja, oferujące pełne spektrum usług PR. AM Art-Media jest obecna na rynku już od 20 lat i staramy się spełniać oczekiwania naszych klientów w różnych obszarach szeroko pojętego public relations: od media relations, przez szkolenia, e-PR aż po eventy czy doradztwo marketingowe. Rozwijamy się wraz z rynkiem i potrzebami naszych klientów – wskazał prezes AM Art-Media Ignacy Krasicki. Do 13. rankingu magazynu „Press” zgłosiły się 22 agencje PR oceniane według przychodów w 2017 r. Dane zebrano na podstawie ankiet przesłanych przez agencje, a zweryfi kowano na podstawie sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy fi rm do KRS lub dokumentów skarbowych.

Źródło: ISBnews – Biznes

Najnowsze