3.1 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Współpraca z InPost


Okres pandemii stał się dla branży e-commerce okresem bardzo dynamicznego wzrostu, kiedy to wiele starych i nowych firm e-handlowych wypełniło lukę jaką w handlu detalicznym pozostawiło okresowe zamknięcie sklepów stacjonarnych i obawy klientów przed wychodzeniem w miejsca publiczne, takie jak galerie handlowe. Mimo że życie przynajmniej pozornie wróciło do normy, nie jest oczywiste, że klienci całkowicie powrócą do starych nawyków zakupowych. Jest to więc wciąż korzystny okres dla e-commerce.

Jednym z czynników koniecznych dla sukcesu w działalności e-handlowej są wiarygodne i tanie usługi logistyczne. Klienci bardzo wysoko cenią sobie szybkie i niezawodne dostawy, a najpopularniejszą ich metodą są obecnie Paczkomaty, które według badań (zarówno Gemius, jak i Kantar Polska) wyprzedzają już usługi kurierskie. Przesyłka kurierska jednakowoż pozostaje drugą najpopularniejszą metodą dostawy. Warto więc rozważyć współpracę z InPost, który oferuje obie usługi w ramach jednej umowy abonamentowej.

Abonament dla firm to specjalna oferta InPost, skierowana do dużych i małych firm, przede wszystkim z branży e-commerce. W ramach tej oferty firma zobowiązuje się do uiszczania comiesięcznego abonamentu w określonej kwocie (zależnie od oferty, od 150 do 1200 zł). Te środki można wykorzystać na zakup usług logistycznych. W zamian za regularne wpłaty na abonament dla firm operator oferuje klientom biznesowym niższe niż w cenniku ogólnym ceny indywidualnych przesyłek. Co ważne, po wykorzystaniu kwoty abonamentu, firma nadal
korzysta z niższych cen usług. Umowy abonamentowe dla firm podpisywane są na okres 12 lub 24 miesięcy. Klient uzyskuje również inne korzyści, takie jak niższe ceny dostaw za pobraniem czy podjazdu kurierskiego.


Najlepsza oferta abonamentowa dla firm


Standardową metodą dostawy zamówień ze sklepów internetowych zawsze były usługi kurierskie, jednakże badania przeprowadzone przez Kantar Polska dowodzą, że w Polsce już w 2020 roku pierwszą pozycję objęły dostawy do Paczkomatu. W 2021 roku ta pozycja umocniła się jeszcze bardziej – w kwietniowych badaniach na dostawę do Paczkomatu wskazało aż 89% ankietowanych internautów. Można więc śmiało powiedzieć, że poważny sklep internetowy musi obecnie oferować klientom obie te opcje dostawy: kurierem i do Paczkomatu. Być może największą zaletą współpracy z InPost jest więc to, że abonament dla firm obejmuje oba typy usług. Dla wielu sklepów już to samo w sobie będzie dobrym powodem żeby wybrać abonament InPost. Szczególnie, że jeden abonament dla firm łączący dwa typy dostaw będzie tańszy niż dwie osobne umowy, choćby dlatego, że obejmuje dwa razy więcej zleceń.

Umowa abonamentowa dla firm określa ceny pojedynczych przesyłek paczkomatowych lub kurierskich w określonych gabarytach, zależnie od tego jak wysokie są miesięczne opłaty i na jak długo podpisana jest umowa. Naturalnie droższy abonament i dłuższa umowa, oznaczają korzystniejsze warunki i niższe ceny wysyłki indywidualnych paczek. Dla przykładu, najtańszy abonament dla firm (za 150 zł, umowa na 24 miesiące) oferuje ceny przesyłek paczkomatowych zaczynające się od 9,39 zł oraz kurierskich od 10,49 zł. To cena o ponad 3 zł niższa niż w ofercie indywidualnej, a to tylko najtańszy abonament dla firm. W najpopularniejszym abonamencie Midi Firma za 600 zł (też na 24 miesiące), wysyłka do Paczkomatu będzie kosztowała 8,91 zł, a paczka kurierska – 9,99 zł. Natomiast w polecanym przez InPost abonamencie Maxi Firma za 1200 zł (na 12 miesięcy), ceny przesyłek zaczynają się już od 8,99 zł.

Abonament dla firm w InPost oferuje korzystającym z niego firmom również inne korzyści. Oczywiście abonament można w dowolnym momencie trwania umowy zamienić na wyższy, jeżeli będą tego wymagały rosnące potrzeby firmy. A biorąc pod uwagę obecne trendy na
rynku e-commerce, wzrost obrotów i idących za tym potrzeb jest całkiem prawdopodobny. Zwiększenie miesięcznej opłaty za abonament pozwoli na jeszcze większe obniżenie cen przesyłek. Co więcej, jeżeli liczba przesyłek wzrośnie nagle, albo tymczasowo, to usługi można nabywać w niższych cenach także po wykorzystaniu kwoty na dany miesiąc. InPost daje przy tym gwarancję utrzymania zarówno miesięcznej opłaty, jak i cen indywidualnych usług, na tym samym poziomie przez cały dwunasto- lub dwudziestoczteromiesięczny okres trwania umowy, nawet jeśli zmienią się warunki w cenniku ogólnym.

Abonament dla firm wiąże się również z dostępem do darmowych podjazdów kurierskich (to usługa, dzięki której nie trzeba zanosić przesyłek do Paczkomatu czy punktu obsługi, ale zostaną one odebrane
przez kuriera) przy mniejszej liczbie nadawanych przesyłek. Normalnie kurier przyjedzie za darmo po co najmniej pięć paczek, podczas gdy przy mniejszej liczbie przesyłek jest to usługa dodatkowo płatna. W abonamencie jest zawsze darmowa. Abonament dla firm wiąże się też z niższymi cenami przesyłek pobraniowych (tzw. COD), które są szczególnie popularne wśród klientów nowych sklepów. Abonament obejmuje też tzw. opłatę paliwową, której nie musi zatem uiszczać klient. Ponadto, jeśli klient podpisze umowę na abonament w trakcie trwania miesiąca, to pełną kwotę miesięczną będzie musiał opłacić dopiero od kolejnego okresu rozliczeniowego, ale z obniżonych cen przesyłek może zacząć korzystać od razu.

Na koniec dodajmy, że InPost oferuje klientom, którzy nie są pewni czy abonament dla firm jest dla nich odpowiednim rozwiązaniem, możliwość zrezygnowania z najtańszego abonamentu (za 150 zł miesięcznie, na 24 miesiące) do końca trzeciego okresu rozliczeniowego, czyli zasadniczo w ciągu pierwszych trzech miesięcy, bez konsekwencji. Jest to znakomity sposób żeby wypróbować abonament dla firm InPost w swoim sklepie.

Abonament dla firm w InPost – inne korzyści

Wybierając abonament dla firm w InPost klient uzyskuje również dostęp do mniej oczywistych korzyści wynikających z umowy. Początkujące sklepy internetowe, które dopiero pracują nad pozyskaniem nowych klientów i zdobyciem ich zaufania, skorzystają na powiązaniu z szanowaną marką, jaką jest InPost. Operator ma pozytywny image i wysoki poziom zaufaniu klientów: we wcześniej wspomnianych badaniach Kantara z kwietnia 2021 InPost uzyskał wskaźnik NPS, który jest miarą satysfakcji klientów, na poziomie aż siedemdziesięciu punktów. Jest też kojarzony z innowacjami, nowoczesnymi technologiami (obok Paczkomatów zalicza się do nich też innowacyjna i wielce popularna aplikacja InPost Mobile) oraz licznymi pro-ekologicznymi inicjatywami i skuteczną komunikacją z klientem.
Umowa z firmą logistyczną o pozytywnej reputacji, daje sklepom możliwość wzmocnienia własnego wizerunku jako przedsiębiorstw nowoczesnych, ekologicznych i godnych zaufania. Przede wszystkim jednak zyskają dostęp do szybkich i niezawodnych dostaw, które są jedną z podstaw budowania dobrej relacji z klientem.

FMC27news