1.9 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Polskie ePłatności rozwój i technologia!

Polskie ePłatności, jeden z głównych agentów rozliczeniowych w Polsce, rośnie w siłę. W zeszłym roku sfinalizowany został zakup 100 proc. udziałów w naszej firmie przez Grupę Nets, europejskiego lidera w dziedzinie płatności bezgotówkowych. Polska jest jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków w Europie, jeśli chodzi o rozwój w zakresie płatności elektronicznych, dlatego dołączenie do Nets, głównego gracza w dziedzinie płatności elektronicznych w Europie, daje firmie szerokie perspektywy rozwoju.

Polskie ePłatności posiadają ponad 180 tys. terminali w punktach sprzedaży i oferują szerokie portfolio rozwiązań płatniczych, koncentrując się na segmencie Małych i Średnich Przedsiębiorstw, co – oprócz wcześniejszych przejęć – dodatkowo rozszerza i wzmacnia pozycję Grupy Nets w Polsce, która jest jednym z najatrakcyjniejszych regionów geograficznych w Europie z uwagi na niską penetrację kartami oraz dwucyfrowy wzrost wykorzystania kart, wynikający z przejścia z płatności gotówkowych na płatności kartami. Rozwój ten jest dodatkowo wspierany przez inicjatywy państwowe, promujące rozwiązania w zakresie płatności elektronicznych w sklepach.

Rozszerzamy działalność

W ciągu ostatnich trzech lat Grupa Nets poszerzyła swoją działalność w Europie, uczestnicząc w sześciu dużych strategicznych transakcjach. Nets zbudowała w Polsce silne portfolio produktowe. Natomiast przejęcie PeP jest następstwem niedawnego przejęcia Dotpay/eCard oraz strategicznego sojuszu z Przelewy24. Obie te firmy są szczególnie silne w dziedzinie e-commerce. Dzięki mocnej pozycji PeP w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie akceptacji kart i terminali w punktach sprzedaży, transakcja ma przekonujące dopasowanie strategiczne i uzupełnia oferty Grupy Nets dla przedsiębiorstw w Polsce. W ciągu ostatnich 10 lat PeP odnotował imponujący wzrost zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i znacznych przejęć, a baza terminali zwiększyła się ponad trzykrotnie od połowy 2016 r. PeP jest najszybciej rozwijającą się firmą z branży technologii płatniczych wśród najlepiej rozwijających się gospodarek płatności cyfrowych w Europie. Zespół PeP jest znany z wysokiej jakości działań wewnętrznych i wyników biznesowych. Polskie ePłatności to trzeci co do wielkości operator terminali płatniczych w Polsce pod względem liczby urządzeń. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat PeP przeprowadził proces konsolidacji polskiego rynku płatności. W jego wyniku udało się przejąć m.in. biznes terminalowy Kolportera oraz firmy PayUp, PayLane, BillBird, a ostatnio TopCard. Spółka zatrudnia blisko 700 osób.
Od 2021 r. firma oferuje najnowsze terminale firmy Pax Technology. Funkcjonujące na systemie operacyjnym Android urządzenia, to idealne rozwiązania dla restauratorów i hotelarzy myślących przyszłościowo. Jako pierwsze na polskim rynku będą miały wiele usług dodanych, w tym aplikacje stworzone specjalnie z myślą o punktach sprzedaży.

Nowoczesne rozwiązania

Dzisiejsi konsumenci oraz sprzedawcy stawiają na szybkie, łatwe i ogólnodostępne rozliczenia bezgotówkowe. Standardem stała się obsługa form i metod płatności takich jak NFC, kody QR, Google Pay czy Apple Pay. Przyszłością są ergonomiczne i szybkie terminale mające wielofunkcyjny ekosystem, w którym rozliczenia pełnią tylko jedną z wielu ról. Dziś urządzenie płatnicze ewoluuje w kierunku inteligentnego narzędzia biznesowego, zdolnego do zarządzania rezerwacjami, operowania własnymi programami lojalnościowymi, czy nawet koordynacją zasobów oraz logistyki. Rosnące z roku na rok wymagania spełnia najnowsza generacja terminali Pax Technology.

Terminal wprowadzony przez Polskie ePłatności ma wbudowany moduł WIFI i 4G, stację dokującą umożliwiającą szybkie ładowanie oraz pojemną baterię zapewniającą stałą gotowość urządzenia do pracy. Natomiast 4-rdzeniowy procesor Cortex-A7 o wysokiej wydajności pozwala przyjąć każdą płatność jeszcze szybciej i bezpieczniej niż dotychczas. Kolorowy, 5-calowy, dotykowy ekran o rozdzielczości 720×1280 pikseli charakteryzuje się prostotą w obsłudze, m.in. dzięki wykorzystaniu znanych z używania smartfonów gestów. Oprogramowanie oparte o najpopularniejszy na świecie system operacyjny do procesowania transakcji daje jeszcze większe możliwości sprawnej integracji z usługami dodanymi.

Już niedługo klienci PeP będą mieli możliwość skorzystania z dedykowanych aplikacji. Warto tu wymienić możliwość pre-autoryzacji dla hotelarzy czy system napiwków dla gastronomi. W planach jest także integracja terminali z popularnymi aplikacjami rezerwacyjnymi oraz systemami sprzedażowymi firm trzecich.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

FMC27news