2.5 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Windykacyjny assistance na trudne czasy

Jak pokazują badania, 80 proc. przedsiębiorców segmentu Micro i MŚP ma problemy z zatorami płatniczymi. Obecna sytuacja rynkowa pozwala przewidywać, że najbliższe miesiące mogą być jeszcze trudniejsze, a skala zatorów płatniczych będzie rosła. Wartość przeterminowanych faktur w tym segmencie to ponad 19 mld zł rocznie.

W masie obowiązków właściciele tych firm często nie mają już czasu, by pozyskiwać wiedzę, jak zarządzać procesem monitoringu płatności i windykacją. W efekcie często narażeni są na utratę płynności finansowej w firmie czy nawet jej bankructwo. Przytoczone statystyki wskazuję, że jest to poważny problem dla polskiej gospodarki, w której 50 proc. PKB generuje właśnie segment MSP.

Niemal z każdego raportu wynika, że segment MŚP obawia się otoczenia regulacyjnego oraz nierzetelnych kontrahentów i zatorów płatniczych. Te dwa ostatnie aspekty zyskują na znaczeniu szczególnie teraz. O ile duże firmy są w stanie przetrwać finansowe przesunięcia, o tyle w przypadku średnich i małych przedsiębiorców, każdy miesiąc może być albo nie w ich funkcjonowaniu.

Jak ubezpieczyciele mogą pomóc przedsiębiorcom?

Ubezpieczyciele – jak np. Generali Polska – konstruując ubezpieczenia dobrowolne dla firm, szukają nowych rozwiązań, by zwiększyć atrakcyjność ubezpieczenia, a tym samym zbudować relację i większą lojalność klienta. Już ponad rok temu Generali wdrożyło windykacyjny assistance. Doceniają to zarówno przedsiębiorcy, jak i agenci, którzy są na co dzień doradcami MSP w zarządzaniu ryzykiem ich działalności.

W trakcie badań fokusowych, zarówno agenci, jak i klienci (przedsiębiorcy) bardzo pozytywnie ocenili zaproponowane rozwiązanie. Agenci wskazali, że produkt, ze względu na powszechny problem z zatorami płatniczymi, można oferować prawie wszystkim firmom. Zaproponowana ochrona ubezpieczenia zapewnia natychmiastowe zorganizowanie procesu bez wymaganej wiedzy prawnej.

– Gotowe rozwiązanie, wpływa pozytywnie na budowanie relacji z naszymi klientami, ale pomaga też budować relacje z klientami agentom. Rozwiązanie to pomaga przedsiębiorcom prowadzić biznes. Agenci ponadto pozytywnie oceniają intuicyjność systemu, jego realną wartość dla klienta i łatwość uruchomienia procesu związanego z monitoringiem niezapłaconych faktur i windykacji – wyjaśnia Sonia Lech, dyrektor Działu Ubezpieczeń MSP w Generali Polska.

Jak przeciwdziałać zatorom płatniczym?

Vindicat to innowacyjny LegalTech, który udostępnia przedsiębiorcom narzędzie do samodzielnej windykacji online. Dzięki automatyzacji wielu procesów i gotowych dokumentów jest łatwy w wykorzystaniu.

Vindicat dostarcza klientom narzędzie i całe know-how, jak skutecznie, zgodnie z prawem, ubiegać się od kontrahentów o swoje należności. Stawia na monitoring płatności i windykację miękką, bazując na tym, że większość firm z sektora MSP nie ma wielkich departamentów prawnych czy zespołów windykacji. System automatyzuje cały proces i wykorzystuje innowacyjne procesy do osiągania ponadprzeciętnej skuteczności. Daje dostęp np. do giełdy długów – najwyżej pozycjonowaną giełdę w Polsce (wg. Senuto), dzięki której można sprzedać swój dług.

– Pomysł jest bardzo prosty, a narzędzie bardzo intuicyjne i dostępne dla firm, które nie wiedzą i nie mają możliwości, by systemowo odzyskiwać należności. Dodatkowo daje szansę na pokazanie, że ubezpieczyciel dba o klienta i jego biznes a co najważniejsze może pozytywnie wpływać na utrzymanie klienta i wzrost poziomu sprzedaży – stwierdza Bogusław Bieda, prezes zarządu Vindicat.pl

– Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie. Dlatego obserwujemy wyzwania, z jakimi się mierzą małe i średnie firmy i przygotowujemy ofertę, która jest swoistą odpowiedzią na obecną sytuację. A to daje m.in. współpraca z Vindicat – podsumowuje Sonia Lech.

FMC27news