2.7 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Grupowe ubezpieczenia zdrowotne – „must have” przydatny nie tylko pracownikowi

Ubezpieczenie zdrowotne to jeden z podstawowych benefitów pracowniczych funkcjonujących na polskim rynku. Ochrona zdrowia pracowników, a co za tym idzie zapewnienie im opieki medycznej na jak najwyższym poziomie, staje się priorytetem coraz większej grupy pracodawców.

Joanna Szwarc

kierownik Zespołu Rozwoju Portfela, SIGNAL IDUNA

Jakiś czas temu przeprowadziliśmy wśród pośredników ubezpieczeniowych (brokerów i agentów) ciekawe badanie, którego tematem były „Kluczowe cechy grupowego ubezpieczenia zdrowotnego”. W ankiecie wzięło udział ponad 100 specjalistów polskiego rynku ubezpieczeń osobowych, którzy na co dzień doradzają tysiącom firm przy wyborze tego benefitu. Naszym celem było wyodrębnienie czynników, które mogą być istotne dla większości pracodawców. Podsumowaniem badania było opracowanie „Zdrowotnej 10-tki”, czyli punktów wspólnych zdefiniowanych przez wszystkich naszych rozmówców:

1. Czy dostawca zapewnia możliwość dowolnego wyboru placówki z danej sieci, czy sam wybiera, w której placówce ubezpieczony może wykonać daną procedurę.

2. Czy dostawca będzie honorował skierowania na badania wystawione przez dowolnego lekarza, czy będzie wymagał, aby skierowania wystawiał lekarz placówki własnej.

3. Czy dostawca zapewnia SLA, czyli standardy dostępności?

4. Liczba placówek dostępnych w ramach sieci dostawcy. Możliwość kontraktowania placówek medycznych na życzenie klienta.

5. Czy dostawca zapewni możliwość refundacji kosztów leczenia zrealizowanego poza jego siecią placówek?

6. Czy infolinia obsługuje ubezpieczonych anglojęzycznych?

7. Czy oprócz pakietów ambulatoryjnych jest możliwość rozszerzenia pakietu o usługi dodatkowe, takie jak: leczenie szpitalne, rehabilitacja, stomatologia, wizyty domowe, profilaktyczny przegląd zdrowia?

8. Czy dostawca zapewni możliwość funkcjonowania kilku wariantów ubezpieczenia u jednego ubezpieczającego?

9. Czy dostawca zapewnia elektroniczne narzędzia do obsługi ubezpieczenia?

10. Stabilność kontraktu.

Wzięliśmy sobie do serca sugestie naszych partnerów i z satysfakcją informujemy, że na każdy z powyższych punktów SIGNAL IDUNA może odpowiedzieć twierdząco!

Zadowolenie klientów 

Grupowe Ubezpieczenie zdrowotne w SIGNAL IDUNA to przede wszystkim duża swoboda dla osoby ubezpieczonej. Produkt daje możliwość dowolnego wyboru placówki medycznej, zrzeszonej w ramach sieci medycznej SIGNAL IDUNA, w której ubezpieczeni chcą skorzystać z wizyty lub badania bez konieczności autoryzacji wizyty przez Call Center. Jeżeli ubezpieczony jednak chciałby skorzystać z wizyty u lekarza lub placówki spoza sieci placówek SIGNAL IDUNA ubezpieczony otrzymuje częściową refundację poniesionych kosztów za usługi znajdujące się w pakiecie. Proces refundacji odbywa się w pełni on-line.

Zgodnie z naszymi standardami wizyta u lekarza POZ umawiana jest w ciągu 24 godzin, natomiast do pozostałych lekarzy specjalistów w ciągu 5 dni roboczych. Pracodawcy mają możliwość wyboru spośród 5 podstawowych pakietów opieki oraz 5 rozszerzeń dodatkowych takich jak: stomatologia, rehabilitacja, limitowane konsultacje z psychologiem, psychiatrą, seksuologiem, logopedą i dietetykiem, profilaktyczny przeglądu zdrowia, pomoc doraźna, czyli wizyt domowe oraz dyżurowe.

Konsultacje telemedyczne oraz usługi Assistance stanowią integralną część każdego pakietu podstawowego. Zapewniamy przyjazne narzędzia elektroniczne zarówno do zarządzania ubezpieczeniem, jak i procesem badań medycyny pracy.

Obecnie nasza sieć medyczna to ponad 1800 placówek medycznych. Oferujemy również możliwość kontraktowania placówek medycznych na życzenie klienta.

W naszej ocenie najbardziej wiarygodnym potwierdzeniem słuszności drogi rozwoju, jaką obraliśmy, jest zadowolenie naszych klientów, których z roku na rok przybywa oraz tych, którzy zostają z nami na długie lata. Poziom odnowień, jaki notujemy przez ostatnie 5 lat, nie spada poniżej 95 proc., co pokazuje, że klienci są bardzo zadowoleni z produktu i modelu realizacji proponowanych przez SIGNAL IDUNA.

Jeśli jeszcze nie znacie Państwo naszej oferty, zapraszam do kontaktu z Managerami Regionalnymi. Kontakt dostępny jest na naszej stronie internetowej https://www.signal-iduna.pl/partnerzy/dla-firm-i-brokerow/.

FMC27news