0.1 C
Warszawa
piątek, 27 grudnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Liderem rynku przewozów pasażerskich pozostaje ten sam

Pasażerowie coraz chętniej korzystają z usług Polregio – wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku.

Rok 2022 był niezwykle udany dla Polregio, które poradziło sobie z trudnościami związanymi zwłaszcza z pandemią COVID-19, a wyniki przewozowe zaczęły nawiązywać do rekordowego dla całej kolei roku 2019. Wszystko wskazuje na to, że rok 2023 będzie jeszcze lepszy, a spółka ma realną szansę na przebicie bariery 100 mln pasażerów.

Od stycznia do końca czerwca br. Polregio przewiozło ponad 48 mln pasażerów, co stanowi wzrost o niemal 8 mln w stosunku do analogicznego okresu w roku 2022. Jednocześnie największy polski przewoźnik regionalny zwiększył swój udział w ogólnopolskim rynku przewozów pasażerskich z 25,5 proc. do 26,5 proc. Względem liczby przewiezionych pasażerów Polregio uplasowało się przed PKP Intercity (30,78 mln pasażerów) oraz Kolejami Mazowieckimi (30,51 mln). Rekordowym miesiącem badanego zestawienia był maj 2023 r., kiedy to z pociągów Polregio skorzystało ponad 8,5 mln osób.

– Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wynikami, jakie opublikował Urząd Transportu Kolejowego. To, że podróżni coraz chętniej korzystają z kolei, w tym z usług Polregio, to dla nas potwierdzenie, że ciężka praca wszystkich naszych pracowników przynosi efekty. Cieszy również to, że jesteśmy najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem w kolejowych przewozach pasażerskich. Codziennie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w obszarze taboru i technologii, by nasze usługi były maksymalnie przyjazne dla pasażerów. Kolej jest najbardziej ekologicznym i często najbardziej dostępnym cenowo środkiem transportu. Pracujemy z samorządami wojewódzkimi jako organizatorami przewozów nad tym, żeby stale rosła również dostępność transportu kolejowego w regionach – powiedział wiceprezes Polregio, Marcel Klinowski.

Najnowsze