5.1 C
Warszawa
piątek, 26 kwietnia 2024

Projekt For Good. Movement dla firm i ich pracowników

Rokrocznie rośnie liczba Polaków, którzy dbają o prawidłowe nawyki żywieniowe. Zależy nam na tym, aby być zdrowymi i jak najdłużej sprawnymi, a dzięki temu zachować aktywność życiową i zawodową.

To wszystko wpisuje się w politykę well-beingową firm, ale także związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – bo dbamy o ludzi. Jednak czy pracodawcy wiedzą, jak bardzo dieta i regularne posiłki mają wpływ na efektywność Pracowników w miejscu pracy? I czy prostymi działaniami mogą przyczynić się do zachowania zdrowia przez swój Zespół? Tak…

FOR GOOD.MOVEMENT. POWERED BY EDENRED

For Good. Movement to projekt zainicjowany przez Edenred Polska, którego celem jest wspólne budowanie świadomości na temat właściwego odżywiania. To właśnie ono jest częścią dobrostanu każdego Pracownika, a tym samym „sustainable growth” firmy. Projekt, do którego dołączyły i współtworzą już czołowe polskie firmy, wprowadza nową jakość związaną z dobrą przerwą na lunch. Jak zauważa Sylwia Bilska, prezes Edenred Polska: „To właśnie wtedy – podczas lunchu – nawiązujemy znajomości i rozwijamy relacje, lepiej komunikujemy się, relaksujemy i zwiększamy swoją kreatywność. Odpowiednia kultura jedzenia to działanie w dobrą stronę i na dobre. Stąd For Good. Movement”.

Warto zauważyć, że kultura wspólnego, codziennego lunchownia to budowanie świadomości tego, jak ważne jest właściwe wykorzystanie swojej przerwy, by dbać o swoje zdrowie, ale to też edukacja, jak skorzystać z tego czasu najlepiej, w tym dobrze się odżywiać, budować relacje wewnątrz organizacji czy po prostu, a może przede wszystkim, nabyć nawyk odpoczynku podczas codziennego posiłku w trakcie dnia pracy. I temu właśnie służy For Good. Movement.

FOR GOOD. MOVEMENT W EDENRED

Zmiany najlepiej zacząć od siebie. I tak też jest w przypadku For Good. Movement. i Edenred. Od chwili zainicjowania projektu firma wprowadziła godzinę For Good – codzienny czas wolny od spotkań, który ma służyć temu, aby łatwiej było się spotkać i wspólnie zjeść posiłek – mieć dobrą przerwę na lunch. Kalendarze z wieloma spotkaniami to uniemożliwiały. W firmie organizowane są webinary dotyczące odżywiania, przygotowywane e-booki z funkcjonalnymi przepisami, Pracownicy otrzymują materiały eksperckie zawierające wskazówki dotyczące zdrowego odżywiania, a także tego jak krok po kroku te zmiany wprowadzać w życie. Wiemy, że to od naszej przysłowiowej wiedzy zależą i świadomości zależ codzienne wybory, a to ich suma wpływa na nasze zdrowie.

DOBRA PRZERWA NA LUNCH TO KROK W STRONĘ ZDROWIA, MOTYWACJI I ZAANGAŻOWANIA

Pracownicy, którzy regularnie jedzą lunch w pracy nie tylko zwiększają swoją efektywność, ale również bardziej doceniają swoich Pracodawców. Jeden z raportów WHO mówi, że zdrowe i regularne posiłki w czasie pracy zwiększają naszą efektywność aż o 20 proc., zaś wyniki badań przeprowadzonych przez Edenred w we wrześniu 2021 r. pokazały, że aż 92 proc. Pracowników, bez względu na to, czy pracują umysłowo czy fizycznie, wysoko ocenia dofinansowywanie benefitów pracowniczych, z czego 63 proc. chciałoby mieć jakikolwiek benefit żywieniowy, a 86 proc. pracowników ocenia wysoko pracodawcę, który promuję treści związane ze zdrowym odżywianiem.

„Dołączając do projektu i tym samym stając się jego współtwórcą każda firma staje się Liderem Zmian” mówi Olga Skrzynecka, odpowiedzialna za For Good. Movement w Edenred Polska. I dodaje „Poprzez wspólne działania z Liderami Zmian w swoich firmach, budujemy świadomość, jak ważne są dobre praktyki żywieniowe, jak małe zmiany – takie jak przerwa na lunch, czy łatwe do wprowadzenia, porady dietetyków i ekspertów żywieniowych, mogą wpłynąć nie tylko na zdrowie Pracowników, ale też na ogólną atmosferę w firmie”.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM

For Good Movement to dbałość o realny dobrostan Pracowników, ale również o planetę. Jednym z celów For Good Movement jest to, aby zmienić praktyki żywieniowe na lepsze, stąd obok tematów związanych z dobrym odżywianiem pojawiają się tematy poświęcone temu jak nie marnować żywności. Każdego roku w Polsce marnowanych jest niemal 5 mln ton żywności, z czego 60 proc. trafia do śmieci w wyniku naszych codziennych nawyków, a wiec mamy tu pole do zmiany. Warto dodać, że po dołączeniu do projektu materiały dla firm, które współtworzą For Good. Movement są przygotowywane regularnie i za darmo. Zapraszamy firmy, które chcą współtworzyć projekt i otrzymywać materiały o kontakt: forgoodmovement@edenred.com

Najnowsze